جبران خسارت سرمازدگی باغات در دستورکار دولت است
کد خبر: 4114232
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷

جبران خسارت سرمازدگی باغات در دستورکار دولت است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تلاش می‌کنیم بخشی از خسارات سرمازدگی باغات مروست در قالب امهال تسهیلات دریافتی خسارت‌‌دیدگان و اعطای تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت جبران شود.

سید جواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزیبه گزارش ایکنا از یزد، سیدجواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی، امروز، 23 دی‌ماه در سفر به شهرستان مروست و بازدید از خسارت وارد شده به باغات در اثر سرمازدگی گفت: باید برای مقابله با سرمازدگی تمهیدات لازم از قبل اندیشیده شود.

وی با اشاره به اینکه سهمیه سوخت مناسبی برای مقابله با سرمازدگی در سال جاری به کشاورزان اختصاص خواهد یافت، گفت: امیدواریم با مصوبات این سفر مسائل و مشکلات باغداران منطقه حل شود.

وی ادامه داد: در زمینه برق چاه‌ها و هزینه‌های آن و حفر چاه‌ها و دامدار کارت را نیز برای استان یزد با جدیت پیگیری می‌کنیم تا کشاورزان مروستی و عشایر این مناطق بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

ساداتی‌نژاد با اشاره به اینکه برای مقابله با سرمازدگی راهکار طولانی‌مدت استفاده از گونه‌های مقاوم مؤثر است بیان کرد: امیدواریم با توجه به سفر پر خیر و برکت رئیس‌جمهور و هیئت همراه به این استان، بخشی از خسارات وارده در قالب امهال تسهیلات دریافتی خسارت‌ دیدگان و اعطای تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت جبران شود.

یادآور می‌شود با حضور سیدجواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی عملیات اجرایی 20 هکتار گلخانه و نیروگاه خورشیدی اگری ولتائیک در مجتمع گلخانه‌ای شهرستان مروست آغاز شد. این پروژه که ترکیبی از گلخانه و نیروگاه خورشیدی است، در مساحت ۲۰ هکتار در سال ۱۴۰۲ مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
انتهای پیام
captcha