رویکرد برنامه‌های فرهنگی شهرداری تبریز منطقه‌محور می‌شود
کد خبر: 4114727
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶

رویکرد برنامه‌های فرهنگی شهرداری تبریز منطقه‌محور می‌شود

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری تبریز با بیان اینکه رویکرد برنامه‌ها در سال آینده محله‌محور خواهد بود، گفت: فرهنگ زمینه رشد و زیربنای توسعه شهر در دنیای کنونی بوده و عواقب کم‌کاری در این حوزه زیان‌بار و حتی جبران‌ناپذیر است.

امیر نصیربیگی، مدیرعامل سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریزبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، امیر نصیربیگی، مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز، امروز، 25 دی‌ماه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه رویکرد برنامه‌های سازمان در سال آینده محله محور خواهد بود، گفت: فرهنگ زمینه رشد و زیربنای توسعه شهر در دنیای کنونی بوده و عواقب کم کاری در این حوزه زیان‌بار و حتی جبران ناپذیر است.

وی افزود: تنها با احصاء نقطه قوت و شناخت آسیب‌های اجتماعی یک منطقه شهری می‌توان اقدامی با خروجی فرهنگی مناسب انجام داد و بر همین اساس رویکرد برنامه‌های ما در سال آتی، متکی به سرانه‌ها و علایق فرهنگی منطقه برنامه ریزی شده است.

نصیربیگی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های بومی و قومیت‌های متنوع ایرانی اسلامی طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب فرصت مغتنمی برای توسعه فرهنگی است و ما هم تا حد امکان از این ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز از احیای هفته‌های فرهنگی در سطح ملی و بین‌المللی خبر داد و گفت: با احیای برنامه‌ هفته‌های فرهنگی تبریز می‌توان ظرفیت‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری تبریز را هر چه بهتر معرفی کرد.

وی افزود: در سال‌های گذشته حضور فعال در نمایشگاه‌ها و اجرای برنامه‌ هفته‌های فرهنگی تبریز با اینکه تاثیرگذاری مطلوبی داشت، تعطیل شده بود و این در حالی است که تبریز در حوزه های مختلف ظرفیت‌های خوبی دارد.

نصیربیگی خاطرنشان کرد: برای معرفی شهر در شان تبریز باید از ظرفیت شهرهای خواهر خوانده نیز استفاده کرده و مبادلات فرهنگی با آنها را افزایش داد.

وی با اشاره به اینکه شهردار تبریز توجه ویژه‌ای به حوزه فرهنگی هنری دارد، تصریح کرد: توسعه مبادلات فرهنگی و معرفی پتانسیل‌های تبریز می‌تواند تاثیر بسزایی در افزایش حجم سرمایه‌گذاری در شهر و ارزآوری برای توسعه همه‌جانبه شهر داشته باشد که در این راستا اولویت اجرای برنامه فرهنگی با شهرها و خواهرخوانده‌هایی که اشتراکات فرهنگی و پیشینه تاریخی متعددی با تبریز دارند، خواهد بود.

نصیربیگی همچنین از تهیه اطلس اجتماعی و فرهنگی مناطق تبریز تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: اطلاعات فعلی از وضعیت فرهنگی و اجتماعی مناطق مختلف تبریز کارآمد نبوده و اطلاعات جامعی همچون سرانه موسیقی، مطالعه، ورزش مناطق در دسترس نیست.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: باید ضریب نفوذ برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز احصا و نیازهای مناطق در این حوزه‌ها تأمین شود.

نصیربیگی مشارکت مردم را مهمترین هدف برنامه‌های فرهنگی اعلام کرده و گفت: هدف شهرداری تبریز تنها اجرای برنامه و تحمیل آن به شهروندان نیست و مشارکت مردم به عنوان رکن اساسی این برنامه‌ها در حصول دستاوردهایی همچون شناسایی افراد مستعد مهم است.

انتهای پیام
captcha