مردم قم در همه عرصه‌ها پیشگام هستند
کد خبر: 4114896
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۵

مردم قم در همه عرصه‌ها پیشگام هستند

استاندار قم ضمن بازدید از مرکز پیام، مانیتورینگ و دیسپاچینگ شرکت گاز استان گفت: همواره مردم قم در همه عرصه‌ها پیشگام بوده‌اند و در مسأله مصرف نیز همراهی خوبی با ما داشتند که از همه مردم و مجموعه قدردانی می‌کنیم.

بازدید استاندار قم، از مرکز پیام، مانیتورینگ و دیسپاچینگ شرکت گاز استانبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی استانداری قم، پیش از ظهر امروز ۲۵ دی‌ماه، سیدمحمدتقی شاهچراغی، استاندار قم، از مرکز پیام، مانیتورینگ و دیسپاچینگ شرکت گاز استان بازدید و از زحمات پرسنل شرکت گاز به ویژه در این ایام قدردانی کرد.

وی در حاشیه این بازدید و در جلسه با مدیران شرکت گاز قم با بیان اینکه شرایط کنونی به دلیل تغییرات شرایط اقلیمی در کشور است، گفت: ورود هوای سرد سیبری به کشورهای حوزه خلیج فارس، سرمای بی‌سابقه‌ای را برای کشور به خصوص استان‌های شمال شرق به ارمغان آورده است. 

استاندار قم افزود: همین مشکل هم برای کشور ترکمنستان بروز کرده و قطع گاز ورودی از این کشور به شمال سبب شده تا استان‌های شمال شرق که انتهای شبکه گازرسانی کشور قرار دارند؛ با اُفت فشار گاز مواجه شوند.

وی با بیان اینکه ما باید همواره نسبت به چنین شرایطی آمادگی کافی داشته باشیم تا از اخلال در آسایش زندگی مردم پیشگیری ‌شود، گفت: با وجود همه اقدامات انجام شده در راستای آمادگی برای مقابله با بحران اما بهترین و موثرترین کار فرهنگ سازی برای بهینه کردن مصرف انرژی است.

شاهچراغی با اشاره به وجود برخی رفتارهای نادرست در مصرف انرژی که سبب افزایش بی‌رویه مصرف سوخت شده است، تصریح کرد: ما فرهنگ غنی داریم و باید با بهره از همین مبانی فرهنگی و دینی و استفاده از ظرفیت‌ها و ابزارهای مختلف رسانه‌ای و تربیتی این رفتارهای غلط را اصلاح کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ما در قم شاهد افت فشار و یا کمبود گاز در این مدت نبودیم، اضافه کرد: طی یک هفته گذشت ما برای کمک به هموطنان در شمال کشور که بدلیل سرمای بی‌سابقه دچار مشکل شد‌ه‌اند برخی محدودیت‌ها را در سطح ادارات و مراکز آموزشی اعمال کردیم.

استاندار قم افزود: همواره مردم قم در همه عرصه‌ها پیشگام بوده‌اند و در این مسأله نیز همراهی خوبی با ما داشتند که از همه مردم و مجموعه قدردانی می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha