شرکت‌های دانش‌بنیان نیازمند توجه بیشتر هستند
کد خبر: 4115502
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸
استاندار سیستان و بلوچستان:

شرکت‌های دانش‌بنیان نیازمند توجه بیشتر هستند

محمد کرمی گفت: ضرورت دارد شرکت‌های دانش‌بنیان را بیش از پیش مورد توجه قرار دهیم زیرا علم، نوآوری و خلاقیت می‌آورد و این مصداق تولید ثروت است.

دیدار محمدکرمی  استاندارسیستان و بلوچستان با مدیرکل تعاون کارورفاه اجتماعی استانبه گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، به نقل از روابط عمومی استانداری، محمد کرمی، استاندار سیستان و بلوچستان، روز گذشته، 27 دی‌ماه در نشست با مدیران اداره‌کل تعاون، کار و امور اجتماعی استان، گفت: خوشبختانه کارهای خوبی در حوزه اشتغال در این استان انجام‌ شده است اما باید به اشتغال پایدار منجر شود.
 
استاندار سیستان و بلوچستان افزود: این استان، استانی ثروتمند و معادنی که در این منطقه وجود دارد، بی‌نظیر است بنابراین باید صنایع تبدیلی ایجاد و از خام‌فروشی جلوگیری شود‌، ثروتی که در این منطقه وجود دارد، باید مشکلات استان را برطرف کند، معادن مختلفی که در این خطه وجود دارد می‌تواند، چهره استان را تغییر دهد.
 
 کرمی اضافه کرد: باید واحدهای تولیدی و تعاونی‌های محلی، کالا تولید کنند و در مرحله بعدی این کالاها را از طریق مرزهای خود صادر کنیم، ضرورت دارد شرکت‌های دانش‌بنیان را بیش از پیش مورد توجه قرار دهیم چراکه علم، نوآوری و خلاقیت می‌آورد و این مصداق تولید ثروت است.
 
وی با بیان اینکه هر روز باید یک قدم به سمت جلو برویم، تأکید کرد: گزارشات باید کف میدان دیده شود و صرفاً در قالب ارائه گزارش‌های نوشتاری نباشد، باید اراده خود را قوی کنیم و محکم گام برداریم چراکه امروز دشمن به‌دنبال این است تا مردم را نسبت‌ به آینده مأیوس کرده و اراده‌ ما را سست کند.
 
استاندار سیستان و بلوچستان افزود: اقتصاد باید مردمی و سرمایه‌گذاران و تعاونی‌ها پای کار بیایند و کارشان نیز توسط دولت تسهیل شود، باید به مردم اطلاع‌رسانی کرده و نسبت به موضوعاتی چون بیمه آگاه‌سازی کنیم، مردم باید در مواهب این استان شریک باشند از این رو، کارگر و نیروی کار مورد نیاز در پروژه‌های استان نیز از همین استان تأمین شود، زیرساخت‌ها براساس ظرفیت‌های موجود در استان باید تقویت شود.
 
کرمی ادامه داد: نظارت اهمیت فراوانی دارد لذا باید بر کار پیمانکاران بسیار حساس باشیم چرا که این کنترل و نظارت عین دلسوزی برای مردم است، این استان ظرفیت‌های بزرگی دارد و به فضل الهی آینده بسیار روشنی خواهد داشت.
 
وی با بیان این مطلب که باید اوضاع را تغییر دهیم به استفاده از موهبت‌های خدادادی، در سیستان و بلوچستان به‌عنوان سرزمین آفتاب اشاره و بر اهمیت اینکه هر خانه باید یک نیروگاه باشد، تأکید کرد.
انتهای پیام
captcha