چرا تبیین آنچه در غزه گذشته مهم است؟
کد خبر: 4115761
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱

چرا تبیین آنچه در غزه گذشته مهم است؟

دبیر بیانیه گام دوم انقلاب دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: نام گذاری روز غزه از این جهت پرمعنا و مهم است که فصل ورود به آگاهی‌ در مورد غاصبان جنایت‌کار را فراهم می‌آورد و در واقع این امر گامی در راستای اجرایی کردن جهاد  تبیین است‌.

حجت‌الاسلام سیدرضا هاشمی، مدرس حوزه علمیه و دبیر بیانیه گام دوم انقلاب دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبیحجت‌الاسلام سیدرضا هاشمی، مدرس حوزه علمیه و دبیر بیانیه گام دوم انقلاب دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: روز 29 دی ماه؛ «روز غزه» نام گذاری شده تا یادمان نرود مظلومیت مردمی که آگاهانه جنگیدند.

وی افزود: این روز فرصت والایی برای آگاهی‌بخشی به مردم در مورد فعالیت‌های رژیم صهیونیستی و مظلومیت مردمی است که سال‌هاست برای به دست آوردن حق خود می‌جنگند.

این مدرس حوزه علمیه خراسان‌جنوبی بیان کرد: رژیم صهیونیستی در هیچ زمانی در مقابل خشم فلسطینیان این اندازه عاجز و ناتوان نبوده است؛ تصمیم گیران این رژیم می‌دانند که پشتونه قیام مردم، ایمان و باوری است که از دل همت مردم نشان گرفته و فشار بیشتر به آنان شکست دوباره‌ای را برای این رژیم رقم خواهد زد.

هاشمی ادامه داد: مشت‌های گره کرده و متحد مردم، امنیت را از اشغالگران گرفته و اکنون آنان در بیت المقدس امنیتی را برای خود متصور نیستند؛ این عدم امنییت، خفتی است که وحدت مردم آن را ایجاد کرده است‌.

وی با اشاره به سیاست حمایت از فلسطین به عنوان یكی از سیاست‌های كلی نظام جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: این سیاست باعث شده تا افکار عمومی و جهانیان بیش از پیش رژیم عاصب صهیونیستی را بشناسند چراکه همه باید بدانند نوار غزه، محور مقاومت و نماد مبارزه با غاصبان در جهان است.

هاشمی با بیان اینکه جامعه جهانی باید از این وحدت و مقاومت درس بگیرد، اظهار کرد: هدف قراردادن مدارس، مساجد و بیمارستان‌ها با کدام معیار و منشور بین المللی و داعیه‌های حقوق بشر هم سو است؛ مردم دنیا باید این را بدانند.

وی بیان کرد: نام گذاری روز غزه از این جهت پرمعنا و مهم است که فصل ورود به آگاهی‌ در مورد غاصبان جنایت‌کار را که حتی به کودکان و اماکن مذهبی مسلمانان رحم نمی‌کنند فراهم می‌آورد و در واقع این امر گامی در راستای اجرایی کردن جهاد  تبیین است چراکه ما واقعیات را برای مردم بیان می‌کنیم.

این مدرس حوزه علمیه با اشاره به سکوت مجامع بین‌المللی در برابر این کودک‌کشی‌ها، افزود: تبلیغات سوء علیه فلسطین و وارونه جلوه دادن برخی امور  اقتصادی از عوامل بی توجهی جوامع غربی به موضوع غزه است.

هاشمی از تاثیر این نام‌گذاری در راستای کمک به منافع فلسطین و ایران، تصریح کرد: لازم است ضمن اعلام حمایت و بیان مقاومت غزه و اطلاع رسانی در این خصوص در سطح داخلی، حمایت از فلسطین را در راستای حفظ آرامش و امنیت در منطقه و ایران تعریف کنیم تا نقش امنیت در غزه بهتر و مشخص‌تر ارائه شود. اگر در نقطه‌ای آرامش عده‌ای بهم بریزد طبیعی است که مناطق دیگر نیز تحت تاثیر این ناامنی قرار خواهند گرفت؛ بنابراین وحدت مسلمانان در برابر یک دشمن مهم‌ترین درس از نام گذاری این روز است که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha