برپایی اختتامیه دو جشنواره ملی در مشهد + عکس
کد خبر: 4116007
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳

برپایی اختتامیه دو جشنواره ملی در مشهد + عکس

مراسم اختتامیه هفدهمین جشنواره ملی و بین‌المللی تلاوت‌های مجلسی، افتتاحیه هجدهمین دوره و همچنین اختتامیه سومین جشنواره ملی ترنم وحی در مشهد برگزار شد.

اختتامیه دو جشنواره ملیبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام هادی صاحبقرانی گلستانی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی در مراسم اختتامیه هفدهمین جشنواره ملی تلاوت‌های مجلسی، افتتاحیه هجدهمین دوره و سومین جشنواره ملی ترنم وحی در مشهد با اشاره به اینکه تلاوتی که قرآن بر آن تأکید دارد باید در عملکرد دولت دیده شود، بیان کرد: اگر در غیر این ‌صورت عمل شود مردم را به قرآن بدبین می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه رفتارهای قرآنی و زندگی مؤمنانه باید نتیجه تلاوت باشد، افزود: بزرگترین مطالبه‌گر برای رفتار قرآنی و توسعه فرهنگی قرآنی باید جامعه قرآنی باشند. در این راستا قاریان و دست‌اندرکاران قرآنی در جامعه گسترش کمی و کیفی پیدا کنند و هم اینکه رفتار قرآنی در سطح حکمرانان و مردم تجلی یابد.

همچنین در این مراسم، سروش عظیمی، دبیر اجرایی سومین جشنواره ملی ترنم وحی و هفدهمین جشنواره ملی تلاوت‌های مجلسی نوجوانان با گرامیداشت ایام ولادت حضرت فاطمه(س) گفت: ذکر و تلاوت قرآن به اندازه هزاران کار فرهنگی فایده دارد و سودبخش است.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت اظهرالجمیل الاعلی مشهد افزود: مأموریت اصلی این مؤسسه جز ترویج قرآنی نیست و همه افتخار می‌کنیم که بتوانیم خادم قرآنی باشیم. امروز بزرگ معلم قرآن، رهبر معظم انقلاب هستند. سال‌های سال محافل قرآنی در محضر ایشان برگزار می‌شود و حتی کرونا نتوانست اصل مجلس قرآنی را برهم زند.

عظیمی با بیان اینکه جشنواره قرآنی در اکثر استان‌ها برگزار می‌شود، گفت: ده‌ها هزار هیئت مذهبی در کشور وجود دارد و می‌توان ده‌ها هزار جشنواره قرآنی تولید کرد.

وی با ذکر این مطلب که امسال جشنواره‌های قرآنی را به صورت مردمی برگزار کردیم، ادامه داد: هیئات مذهبی باید به هیئات قرآنی و عترتی تبدیل شوند.

بنابر این گزارش، این مرحله با قضاوت هشت داور ملی و بین‌المللی محمد علیزاده، علی غلامی، مسعود بیژنی، امید حسینی‌نژاد، احسان سوختانلو، عباس لطفی، حامد خلیلی و سیدعباس حسینی با نظارت جعفر عرفانیان و با اجرای محمد ارژنگ، مجری آستان قدس رضوی برگزار شد، همچنین افتتاحیه و اختتامیه نیز با حضور نمایندگانی از استانداری، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره‌کل تبلیغات اسلامی و ... همراه بود.

در پایان از نفرات برتر جشنواره ملی ترنم وحی (محمدامین کهن و پوریا بلوکی، مشترکاً رتبه اول)، تلاوت‌های مجلسی (محمد اسماعیلیان و محمدطه درودی، مشترکاً رتبه اول) تجلیل شد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha