تصویب قانون محدودیت استفاده از بلندگو برای موعظه دینی در نیجریه
کد خبر: 4116139
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹
روحانیون مسلمان خواستار شدند؛

تصویب قانون محدودیت استفاده از بلندگو برای موعظه دینی در نیجریه

روحانیون مسلمان نیجریه خواستار تصویب قانونی برای جلوگیری از پخش موعظه دینی با بلندگو در این کشور شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از PM News Nigeria، این دو روحانی به خبرگزاری نیجریه (NAN)  گفتند که نیجریه یک جامعه چند مذهبی است و استفاده از بلندگو برای موعظه به منزله بی احترامی نسبت به دیگران بوده و در واقع یک مذهب، موعظه‌های خود را ناخواسته به دیگران تحمیل می‌کند.

پروفسور عبدالقدیل اولواله-پاراموله (Abdulkadil Olawale-Paramole) از دانشگاه ایالتی لاگوس (LASU) گفت: استفاده از بلندگو در موعظه دینی باعث نمی‌شود مردم به پیام فرد توجه کنند.  نیجریه به فعالیت‌های چند مذهبی خود معروف است، بنابراین اگر احتیاط انجام نشود، ممکن است تنش‌هایی به وجود بیاید.

وی افزود: حتی اگر می‌خواهید برای افرادی که عقیده‌ای ندارند موعظه کنید، می‌توانید این کار را به آرامی از طریق نشریاتی مانند دست‌نوشته‌ها و جزوه‌ها انجام دهید.

این مدرس با اشاره به ممنوعیت مشابه در عربستان سعودی یادآور شد: استفاده از چنین ابزاری برای آموزه‌های دینی توسط مقامات سعودی ممنوع شده است.

الحاجی توفیق آکووگ‌باگولد (Alhaji Taofeek Akewugbagold)، امیر ملی شورای عالی مبلغان اسلامی (SCIP) جنوب غربی نیجریه نیز درباره استفاده از بلندگو برای موعظه گفت که چنین شیوه‌های قدیمی برای وعظ‌کردن از مد افتاده است. این ابزار مؤثری برای حفظ اعضا یا جذب افراد جدید نیست.

انتهای پیام
captcha