انتشار 51 قطعه فیلم آموزشی درباره «آسیب‌شناسی قرائت جزء 30 و سوره حمد»
کد خبر: 4116958
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰

انتشار 51 قطعه فیلم آموزشی درباره «آسیب‌شناسی قرائت جزء 30 و سوره حمد»

یکی از مؤلفان کتاب‌های درسی قرآن وزارت آموزش و پرورش اقدام به تهیه و انتشار 51 قطعه فیلم با موضوع «آسیب‌شناسی قرائت جزء 30 و سوره حمد» با هدف ارائه روش تدریس 37 سوره جزء سی‌ام و سوره حمد به آموزگاران مقطع ابتدایی کرده است.

آسیب‌شناسی قرائت جزء 30 + سوره حمدرضا نباتی از مؤلفان کتاب‌های درسی قرآن وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: به منظور بهره‌مندی بهتر و سریع‌تر آموزگاران مقطع ابتدایی و حتی دانش‌آموزان این پایه برای آمادگی بهتر، 51 قطعه فیلم آموزشی با موضوع «آسیب‌شناسی قرائت جزء 30 و سوره حمد» تهیه و در آپارات منتشر شده است.

این کارشناس برنامه درسی قرآن دفتر تألیف کتب درسی با اشاره به اینکه این قطعات شامل روش تدریس 37 سوره جزء پایانی مصحف شریف به علاوه سوره حمد است، افزود: آموزگاران دوره ابتدایی می‌توانند پیش از تدریس، این فیلم‌ها را با دقت تا پایان ببینند و به یاد داشته باشند تا در کلاس بتوانند دانش‌آموزان را به خوبی هدایت و راهبری کنند.

نباتی با تأکید بر اینکه امیدست تا معلمان قرآن و آموزگاران با دریافت و بازبینی این فیلم‌ها، نکات آموزشی را در تدریس خود بکار گیرند، بیان کرد: بخش انتهای هر فیلم، قرائت‌هایی قرار داده شده است که در قالب سه مرحله پخش می‌شود. مرحله نخست دو بار تکرار و در مرحله دوم و سوم قرائت‌ها به صورت مباحثه‌ای یا تعاملی ارائه می‌شود.

قسمت نخست؛ آسیب شناسی قرائت سوره توحيد (راهنمای تدريس معلم)

این کارشناس برنامه درسی قرآن دفتر تألیف کتب درسی تصریح کرد: امیدواریم معلمان ضمن تماشای توضیحات انتهای فیلم، نکات آموزش داده شده را تمرین کنند تا با آمادگی بهتر و بیشتر در کلاس حاضر شوند و نقش مؤثری را در آموزش قرآن دانش‌آموزان ایفا کنند.

ناهید ارنجی
انتهای پیام
captcha