دستگاه دولتی حق مانع‌تراشی برای شرکت‌های دانش‌بنیان را ندارد
کد خبر: 4120956
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸
استاندار سیستان و بلوچستان:

دستگاه دولتی حق مانع‌تراشی برای شرکت‌های دانش‌بنیان را ندارد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برای داشتن آینده بهتر باید با اهرم علم و فناوری پیش برویم و در این مسیر هیچ دستگاه و مدیری حق سنگ‌اندازی و کندکردن روند پیشرفت شرکت‌های دانش‌بنیان را ندارد.

محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستانبه گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، محمد کرمی، استاندار سیستان و بلوچستان، 20 بهمن، در بازدید از پارک علم و فناوری زاهدان در جلسه با شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق فعال این پارک، گفت: خوشبختانه سیستان و بلوچستان در شرایط بسیار مساعدی قرار دارد، اما مهم‌ترین نکته این است که القای محرومیت باید از کنار نام این استان برداشته شود.
 
استاندار سیستان و بلوچستان افزود: این استان هم به لحاظ دارا بودن منابع خدادادی و هم نیروی انسانی و ظرفیت جوانان پویا و خلاق در شرایط بسیار خوبی است که با جمع‌بندی و هم‌افزایی همه استعدادهای می‌توان در راستای پیشرفت و آبادانی استان گام‌های بلندتری برداریم و ایمان دارم که آینده سیستان و بلوچستان بسیار درخشان است.
 
کرمی ادامه داد: اگر بخواهیم آینده استان را به بهترین شکل رقم بزنیم، باید با اهرم علم و فناوری پیش برویم و در این مسیر هیچ دستگاه و مدیری حق سنگ‌اندازی و کند کردن روند پیشرفت شرکت‌های دانش‌بنیان را ندارد.
 
وی با بیان اینکه مطرح می‌شود یک شرکت دانش‌بنیان برای دریافت مجوز فعالیت خود باید ماه‌ها در انتظار بماند تحت هیچ شرایطی قابل قبول نیست و نهاد و دستگاه متولی و مدیر آن مجموعه باید پاسخگوی تضییع حقوق این افراد و شرکت‌ها باشد، تصریح کرد: هر چه سریعتر باید روند خود را اصلاح کنند.
 
استاندار سیستان وبلوچستان تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات مطرح شده توسط این شرکت‌ها، عدم همکاری برخی بانک‌ها در راستای اعطای تسهیلات بانکی است که این امر نیز باید سریعاً برطرف شود و شرایط نباید به سمت و سویی سوق پیدا کند که یک شرکت خلاق و پویا به دلیل کوتاهی بانک‌ها در پرداخت وام، از ادامه راه مأیوس و ناامید شود.
 
کرمی ادامه داد: به منظور تسهیل در امور این شرکت‌ها نیز باید مسیر ارسال مرسولات و محصولات آن‌ها هموار شود تا بتوانند تولیدات بومی خود را به خارج استان بفرستند و سیستان و بلوچستان در سطوح ملی و بین‌المللی نیز نقش آفرین باشد.
 
وی ادامه داد: دانشگاه‌های استان نیز باید به سمت مهارت‌محوری بروند و با همه ظرفیت خود به رشد پارک علم و فناوری کمک کنند که در نهایت باید چرخه مهم دانشگاه-پارک علم و فناوری و تولید تکمیل شود و ماحصل آن خلق ثروت از طریق تولید علم است.
 
استاندار سیستان و بلوچستان اضافه کرد: ما با تمام توان و قوا و ظرفیت‌های موجود پشتیبان و حامی شرکت‌های فعال، خلاق و دانش‌بنیان پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان هستیم و برای رفع تمام دغدغه‌ها و مشکلاتی که مطرح کردند نیز به قید فوریت جلسه‌ای با حضور متولیان و مسئولان امر و نمایندگان این شرکت‌ها برگزار می‌شود تا موانع سد راه آن‌ها برداشته شود.
انتهای پیام
captcha