برگزاری دوره تخصصی قرائت قرآن در شهرک منظریه شهرکرد
کد خبر: 4121949
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۴

برگزاری دوره تخصصی قرائت قرآن در شهرک منظریه شهرکرد

«آموزش تخصصی قرائت و صوت و لحن قرآن کریم» ویژه دانش‌آموزان و نوجوانان علاقه‌مند و با رویکرد تربیت قاری در مسجد حضرت قاسم(ع) واقع در محله ۳۷ شهرک منظریه شهرکرد برگزار می‌شود.

دوره آموزشی قرائت

محمدتقی حسین‌پور، رابط فرهنگی قرآنی قرارگاه تحول اجتماعی شهید اسداللهی شهرک منظریه شهرکرد در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری با اعلام اینکه «آموزش تخصصی قرائت و صوت و لحن قرآن کریم» ویژه دانش‌آموزان و نوجوانان علاقه‌مند و با رویکرد تربیت قاری برگزار می‌شود، اظهار کرد: این دوره تخصصی با آموزش‌ امین آل‌ابراهیم، مدرس قرائت و قاری توانمند چهارمحال‌وبختیاری در مسجد حضرت قاسم(ع) واقع در محله ۳۷ شهرک منظریه شهرکرد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به جمعیت ۱۸ هزاری شهرک منظریه، ادامه داد: این شهرک یکی از مناطق آسیب‌پذیر مرکز استان است و به جز مساجد هیچ زیرساخت فرهنگی در این منطقه ایجاد نشده است لذا جا دارد که گروه‌های مختلف به‌صورت عمومی و تخصصی به مباحث فرهنگی منطقه ورود پیدا کنند.

حسین‌پور با تصریح اینکه جلسات قرآنی مسجد حضرت قاسم(ع) منظریه در سطح عمومی از پاییز امسال آغاز شده است، گفت: چهره‌های مستعد خروجی این جلسات به‌ویژه نوجوانان و جوانان بالای ۱۰ سال احصا شده و تحت آموزش‌های تخصصی قرائت و صوت و لحن قرآن قرار می‌گیرند.

این مدرس دانشگاه در استان با اشاره به اینکه قرائت تخصصی در استان بسیار جای کار دارد، تصریح کرد: می‌طلبد که مجموعه‌های فرهنگی و قرآنی کمک کنند و جلسات تخصصی قرآن توسعه پیدا کند؛ ظرفیت اساتید استان در راستای آموزش نوجوانان و جوانان مغفول مانده و از آنان استفاده نمی‌شود لذا برای جبران بخشی از این کاستی در منطقه منظریه، آموزش تخصصی قرائت به دانش‌آموزان و نوجوانان مستعد در دستور کار قرار گرفته است.

حسین‌پور در پایان گفت: این نوجوانان و جوانان مستعد با همکاری خانواده‌های آنان در بازه زمانی ۲ ساله با شرکت در این دوره آموزشی، هنر تلاوت را فرا می‌گیرند و با مباحث تخصصی قرائت آشنا می‌شوند؛ این اقدام تلاشی در جهت بهره‌گیری از ظرفیت عظیم قرآن کریم برای کمک به خانواده‌ها در حوزه تربیت دینی فرزندان است.

انتهای پیام
captcha