راه‌اندازی دفاتر بیمه اجتماعی فعالان قرآنی در ۱۳ استان
کد خبر: 4122982
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶

راه‌اندازی دفاتر بیمه اجتماعی فعالان قرآنی در ۱۳ استان

عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌ها و مؤسسات قرآن و عترت از راه‌اندازی دفاتر بیمه اجتماعی فعالان قرآنی در ۱۳ استان ازجمله فارس خبر داد.

محمدحسین اسلامی، عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌ها و مؤسسات قرآن و عترت کشورمحمدحسین اسلامی، عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌ها و مؤسسات قرآن و عترت کشور در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، از راه‌اندازی دفاتر بیمه اجتماعی فعالان قرآنی در 13 استان ازجمله فارس خبر داد و گفت: این کار به منظور تسهیل کار بیمه قرآنیان انجام شده است.

وی افزود: در فارس و برخی از استان‌ها این ظرفیت وجود دارد که موارد سامانه‌ای و پرداخت مالی فعالان قرآنی را در استان انجام داد در صورتی که قبلاً این اطلاعات باید به تهران ارسال می‌شد و در سامانه بارگذاری می‌شد.

اسلامی با بیان اینکه ثبت‌نام بیمه اجتماعی قرآنیان همچنان در فارس ادامه دارد، گفت: استان فارس در این قضیه پیشرو بوده است و توانستیم بخش اعظمی از جامعه قرآنی را مشمول این بیمه کنیم.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت فارس اظهار کرد: در استان فارس توانستیم علاوه بر جمعیت مربیان قرآن مؤسسات قرآنی، قاریان و حافظان قرآنی، مربیان قرآن دارالقرآن‌های آموزش و پرورش و بسیج را مشمول این نوع بیمه کنیم. تاکنون بیش از 800 نفر در سال جاری برای بیمه اجتماعی فعالان قرآنی در سطح استان فارس نام‌نویسی کرده‌اند که قطعاً تعداد آن‌ها با توجه به راه‌اندازی دفتر بیمه اجتماعی در استان بیشتر خواهد شد.

اسلامی در ادامه از برگزاری دوره توانمندسازی و گردهمایی مدیران و مؤسسات قرآنی فارس در پایان سال جاری در شیراز خبر داد و گفت: گردهمایی مدیران مؤسسات قرآنی فارس در شیراز برگزار خواهد شد که زمان دقیق آن را متعاقباً اعلام خواهیم کرد.

وی از راه‌اندازی دفتر بیمه فعالان قرآنی در برخی از استان‌ها ازجمله فارس خبر داد و گفت: سامانه‌ای برای ثبت‌نام فعالان قرآنی در استان‌ها در نظر گرفته شده که البته هنوز در استان فارس شروع به کار نکرده است و طی روزهای آتی این سامانه آغاز به‌کار و آدرس آن را متعاقباً اعلام خواهیم کرد.

اسلامی در پایان تأکید کرد: تلاش حداکثری ما این است که بتوانیم تعداد بیشتری از فعالان قرآنی را مشمول بیمه اجتماعی کنیم تا بتوانیم خدمات و تسهیلاتی را به آنان ارائه دهیم.

زهرا عسکری

انتهای پیام
captcha