تلاوت «امیرحسین رحمتی» قاری جوان گلستانی در مسابقات بین‌المللی قرآن
کد خبر: 4123063
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳
به‌عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران

تلاوت «امیرحسین رحمتی» قاری جوان گلستانی در مسابقات بین‌المللی قرآن

«امیرحسین رحمتی»، قاری جوان گلستانی به‌عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در حضور نمایندگان 33 کشور از جهان، تلاوت قرآن خواهد داشت.

امیرحسین رحمتی قاری بین المللی قرآن در گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، آیین افتتاحیه سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با شعار «یک کتاب، یک امت» و با سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان، پیشکسوتان و فعالان قرآنی روز گذشته، 29 بهمن در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد.

در سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم  ۵۲ شرکت کننده از ۳۳ کشور جهان از پنج قاره جهان به رقابت می‌پردازند و امیر حسین رحمتی، قاری جوان گلستانی نماینده جمهوری اسلامی ایران در این رویداد معنوی بین‌المللی است.

امسال در این دوره از مسابقات از پنج قاره جهان نمایندگان خود را به مسابقات بین‌المللی قرآن کریم معرفی کرده‌اند که کشورهای افغانستان، الجزایر، اندونزی، ترکیه، تونس، دانمارک، چاد، سوریه، فیلیپین، غنا، عراق، کرواسی، لبنان، مالزی، پاکستان و بلژیک از جمله این کشورها هستند.

با اعلام دبیرخانه این رویداد، با کمک روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اوقاف و امور خیریه دامنه اطلاع‌رسانی صوتی و تصویری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بیشتر شده است و با همکاری شبکه‌های برون‌مرزی همچون المنار، المیادین، الکوثر و شبکه‌های رادیویی عربی وآفریقایی این مسابقات به صورت زنده پخش می‌‌شود.

همچنین با همکاری اتحادیه رادیو قرآن‌های کشورهای اسلامی و با فرکانس آزاد در 175 شبکه ماهواره‌ای و 57 شبکه رادیویی این رویداد قرآنی پوشش داده می‌شود؛ ضمن اینکه به غیر از پوشش این برنامه از سیما و رادیو قرآن مسابقات قرآنی از شبکه خبر نیز پخش خواهد شد.

امیرحسین رحمتی متولد شهریورماه 1380 و دارای رتبه‌های متعدد ملی و بین‌المللی در مسابقات قرآنی است.

انتهای پیام
captcha