مراسم یادواره شهدای روحانی دلگان برگزار شد
کد خبر: 4123202
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴

مراسم یادواره شهدای روحانی دلگان برگزار شد

مراسم یادواره شهدای روحانی شهرستان دلگان روز گذشته، ۳۰ بهمن‌ماه با حضور نماینده مقام معظم رهبری در سیستان‌و‌بلوچستان برگزار شد.

آیت الله محامی امام جمعه زاهدانبه گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان، آیت‌الله مصطفی محامی، نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان و امام‌ جمعه زاهدان روز گذشته، 30 بهمن‌ماه در مراسم یادواره شهدای روحانی شهرستان دلگان ضمن تبریک عید مبعث، از مبعث به‌عنوان بزرگترین تجلی خداوند برای بزرگترین بنده‌اش یعنی پیامبر اکرم(ص)، یاد کرد و گفت: خداوند متعال از میان درس ناخوانده‌ها پیغمبری برگزید تا آیات الهی را برای مردم تلاوت و آن‌ها را تزکیه کند تا زمینه رشدی برای آن‌ها فراهم شود و کتاب و حکمت را بیاموزد و رشد علمی و فرهنگی پیدا کنند.

امام جمعه زاهدان افزود: پیامبران در صورتی در هدف خود موفق می‌شوند که مردم با آن‌ها همراهی کنند و هرگاه امت با آنها همراهی کردند پیشرفت حاصل شده و هنگامی که همراهی نکردند امام و پیامبر آن‌ها به شهادت رسیده و جامعه از نور وجود او بی‌بهره شده است.

آیت‌الله محامی گفت: اگر هدایت خداوندی نباشد و جامعه بشریت را دستگیری نکند در تاریکی خواهند بود و خداوند متعال است که عنایت کرده و بندگان مومن او به سوی نور رهنمود می‌گردند، طیف‌های مختلفی کمک کردند تا تمدن اسلامی به دست پیغمبر اکرم(ص) رسیده و بتواند این تمدن اسلامی را پایه‌ریزی کند و برای حفظ خانه‌ای که پیامبر بنا کرد خیل‌ها تلاش کردند.

وی ادامه داد: در میان مردمی که در این جهت تلاش کردند دو طیف ممتاز هستند یک طیف اصحاب علم و فرهنگ و علمایی هستند که توانسته‌اند با همه سختی‌ها و مجاهدت‌ها معارف اسلامی را برای ما حفظ کنند که باید قدردان باشیم، طیف دوم کسانی هستند که برای حفظ اسلام پا به عرصه مبارزه گذاشتند جان در کف دست قرار داده و با خلوص نیت جان خود را تقدیم کردند و یا جانباز، آزاده و ایثارگر بودند و پا در رکاب گذاشته و برای دفاع از اسلام به میدان رزم رفتند.

امام‌ جمعه زاهدان افزود: حوزه‌های علمیه میراث‌دار گروه اول و جامعه رزمندگان و مجاهدان میراث‌دار گروه دوم هستند، در طول تاریخ برخی توفیق پیدا کردند جز سلسله اول و دوم باشند عالمان مجاهد و مبارزی که به شهادت رسیدند و در تاریخ ما چنین شهدایی کم نیستند کسانی که در یک دست قلم و در یک دست اسلحه داشتند، همه محتاج شهدا و خانواده شهدا هستیم.

آیت‌الله محامی ادامه داد: ما میراث‌دار این گذشته پر افتخار و مردان ارزشمند هستیم و باید از خداوند بخواهیم توفیق دهد تا مسیر را دنبال کنیم و حوزه‌های علمیه، روحانیت و نهادهای نظامی در این مسیر وظیفه بیشتر دارند، عموم مردم به خوبی و سربلند از امتحانات الهی بیرون آمدند و تاریخ را که مشاهده می‌کنیم می‌بینیم از قبل انقلاب زن و مرد به میدان آمدند و انقلاب پیروز شد تا حالا که مردم با شرکت در راهپیمایی ۲۲بهمن حماسه خلق کردند.

وی تصریح کرد: با همه مشکلاتی که در کشور وجود دارد و در استان ما بیشتر است، مردم با بصیرت حضور یافتند و درصد مشارکت مردم استان در راهپیمایی۲۲ بهمن به مراتب از درصد افزایش کل کشور بیشتر بود به گونه‌ای که طبق آمارها درصد مشارکت مردم در سطح کشور نسبت به گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته و در استان ما مشارکت‌ دو برابر گذشته بود و این یعنی علیرغم وجود مشکلات مختلف مشارکت در استان صد درصد بیشتر شده است.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مسئولان نباید حضور مردم را پای عملکرد خود بنویسند، تصریح کرد: مردم براساس عشق خود به انقلاب حضور پیدا کردند که چنین چیزی وظیفه مسئولان را بیشتر می‌کند و باید خدمات بیشتری به این مردم ارائه کنیم و روحانیت هم مسئولیت بیشتر و مضاعف دارد و باید برای ادامه راه طلاب شهید و روحانیتی که مشعل دار هدایت بود و با شهادت مشعل هدایت شدند تلاش کنند.

وی گفت: حوزه‌های علمیه باید همچنان روحانیون متعهد، دلسوز و پا به کار انقلاب تربیت کنند تا هر جا نیاز بود حضوری فعال داشته باشند و مردم نیز پشتیبانی مادی و معنوی داشته، فرزندان خود را برای تحصیل به حوزه‌های علمیه بفرستند.

انتهای پیام
captcha