کارگاه آموزشی سبک زندگی قرآنی در مریوان برگزار شد
کد خبر: 4123273
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱

کارگاه آموزشی سبک زندگی قرآنی در مریوان برگزار شد

کارگاه آموزشی سبک زندگی قرآنی با حضور جمعی از فعالان حوزه قرآنی مریوان امروز، یکم اسفند در اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد.

سبک زندگی قرآنی

به گزارش ایکنا از کردستان، ابوبکر ایزدی، مدرس کارگاه آموزشی سبک زندگی قرآنی امروز، یکم اسفندماه در این کارگاه آموزشی گفت: آموزش مهم‌ترین عاملی است که خانواده را به‌ سمت سبک زندگی قرآنی حرکت می‌دهد، لذا در این کارگاه‌ سعی می‌شود سبک زندگی دینی در قالب کاربردی آموزش داده شود و سطح معرفت و آگاهی دینی افراد خانواده افزایش پیدا کند.

وی افزود: هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی ایجاد انس و ارتباط میان قرآن، انسان، زندگی و سلامتی، کاربردی کردن فرهنگ قرآن کریم در راستای پاسخگویی به نیازهای معرفتی و مهارتی اقشار مختلف جامعه و به صحنه درآوردن قرآن و فرهنگ نجات‌ ‌بخش آن در عرصه‌های مختلف زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی است.

مدرس کارگاه آموزشی سبک زندگی قرآنی بیان کرد: با توجه به شرایط روز و اینکه نیاز مردم در دوره‌های مختلف متفاوت است، فعالیت‌های قرآنی هم باید متناسب با شرایط روز و نیاز روز مردم باید تنظیم شود و یکی از مواردی که در این زمینه می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد، سمت و سو دادن این فعالیت‌ها به شکل‌دهی زندگی مردم مطابق با اصول و چارچوب‌هایی که در قرآن و روایات بیان شده است.

ایزدی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم افزود: بهترین عامل نجات‌بخش و عاقبت بخیری انسان‌ها قرآن کریم است و قوانین جامعه تنها با سرمشق گرفتن از این کلام آسمانی می‌تواند به سر منزل سعادت برسد.

وی در پایان سبک زندگی اسلامی را از نیازهای روز کشور دانست و یادآور شد: سبک زندگی اسلامی همان سیره اهل بیت(ع) است و باید تلاش شود تا نکات و آموزه‌های سیره اجتماعی، سیاسی و تربیتی اهل بیت(ع) در جامعه گفتمان‌سازی و پیاده‌سازی شود.

انتهای پیام
captcha