علائم و درمان اعتیاد کودکان به بازی‌های رایانه‌ای
کد خبر: 4123308
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۹
دانستنی‌های سایبری/ 18

علائم و درمان اعتیاد کودکان به بازی‌های رایانه‌ای

پلیس فتا درباره اعتیاد کودکان به بازی‌های رایانه‌ای به والدین هشدار داده و توصیه‌هایی را درباره علائم و درمان این مشکل توصیه کرده است.

توصیه‌های پلیس فتا درباره اعتیاد کودکان به بازی‌های رایانه‌ایبه گزارش ایکنا؛ بازی‌های رایانه‌ای یا موبایلی و ... سرگرمی‌های جذابی هستند که تخیل، ادراک و خلاقیت فرد را تقویت می‌کنند، البته به شرطی که اعتدال در انجام این بازی‌ها رعایت شود. گاهی انجام این بازی‌ها به اعتیاد تبدیل می‌شود تا جایی که به اولویت اول فرد تبدیل می‌شوند و روی تمام جوانب زندگی او از کار گرفته تا روابط و مسئولیت‌هایش سایه می‌اندازند. اعتیاد به بازی‌های رایانه‌ای، موبایلی، اینترنتی و ... نوعی اعتیاد رفتاری است که اگر به‌موقع و درست درمان و کنترل نشود، فرد دچار مشکلات جدی سلامتی روانی و جسمی خواهد شد.

پلیس فتا در این راستا به والدین هشدار داده و برخی از علائم اعتیاد به بازی‌های رایانه‌ای در کودکان و نوجوانان را بیان کرده است، برخی از این علائم از این قرار است؛

عدم کنترل و بی‌اهمیتی به گذر زمان در هنگام استفاده از بازی‌های رایانه‌ای.

تمایل و علاقه شدید به بازی‌های رایانه‌ای به طوری که در امورات جاری زندگی اختلال ایجاد کند.

پناه بردن به بازی‌های رایانه‌ای در زمان بروز مشکلات فردی و خانوادگی.

احساسات چندگانه، استرس و اضطراب.

زمانی که کودکان ما دو یا سه مورد از این علائم را از خود بروز دهند باید گفت؛ در آستانه اعتیاد به بازی‌های رایانه‌ای قرار دارند؛ لذا در این صورت داشتن یک برنامه برای محدودسازی استفاده آن‌ها از اینگونه بازی‌ها ضروری خواهد بود.

البته پلیس فتا روش درمان اعتیاد به بازی‌های رایانه‌‌ای را نیز پیشنهاد و ارائه کرده است. البته روش درمان بسیار متعدد است که با توجه به شدت آن باید برای رفع این مشکل راه‌های مختلف مانند روانشناسی بازی‌های رایانه‌ای را برای درمان امتحان کرد، برخی از این راه‌حل‌ها شامل جایگزین کردن بازی‌های فکری، سرگرم کردن خود با دوستان و خانواده، کاهش زمان بیداری و زود خوابیدن و محدود کردن زمان استفاده از بازی است. 

انتهای پیام
captcha