یادمان پدر ادبیات کودک و نوجوان ایران در یزد رونمایی شد
کد خبر: 4124433
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۸

یادمان پدر ادبیات کودک و نوجوان ایران در یزد رونمایی شد

یادمان استاد مهدی آذریزدی، پدر ادبیات کودک و نوجوان ایران در مراسمی با حضور مهران فاطمی، استاندار یزد و جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر استان رونمایی شد.

یادمان پدر ادبیات کودک و نوجوان ایران در یزد رونمایی شدبه گزارش ایکنا از یزد، یادمان استاد مهدی آذریزدی، پدر ادبیات کودک و نوجوان ایران در مراسمی با حضور مهران فاطمی، استاندار یزد و جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر استان رونمایی شد.

استاندار یزد، امروز، 6 اسفندماه در این مراسم، ساماندهی مقبره پدر ادبیات کودک و نوجوان ایران را یکی از دغدغه‌های اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان دانست و از اهتمام جدی شهردار و مجموعه شورای اسلامی شهر یزد و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ساماندهی این یادمان قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه گردهمایی در این محل، احترام به ساحت فرهنگ، ادب، شعر و اصالت‌ها است اظهار کرد: بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جریان سفر به استان یزد مبنی بر اینکه «خودم را از جهت رسیدگی به فرزندانم مدیون این مرد و کتاب این مرد می‌دانم» مبین جایگاه و شخصیت ارزشمند استاد مهدی آذر یزدی است.  

استاندار یزد احداث یادمان استاد مهدی آذر یزدی را مقدمه و ابتدای کار عنوان و تصریح کرد: ادبیات کودک و نوجوان باید در استان یزد توسعه یافته و این استان به عنوان محل برگزاری رویدادهای ادبی و هنری به ویژه در حوزه کودک و نوجوانان قرار گیرد.

سید ابوالفضل کشفی، مدیر منطقه چهار شهرداری یزد نیز در این نشست گفت: طراحی المان این مقبره برگرفته از سبک معماری ایرانی اسلامی است که برای احداث و تکمیل آن حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات شهرداری یزد و به همت اداره عمران شهرداری منطقه چهار تأمین اعتبار و اجرا شد.

انتهای پیام
captcha