برگزاری کنفرانس تأمین مالی اسلامی در جده
کد خبر: 4124597
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷

برگزاری کنفرانس تأمین مالی اسلامی در جده

شهر جده اواخر اسفندماه میزبان کنفرانسی با محوریت تأمین مالی اسلامی خواهد بود.

به گزارش ایکنا به نقل از Effat University، این کنفرانس که هشتمین کنفرانس تأمین مالی اسلامی (IFC 2023) بوده قرار است در دانشگاه عفت شهر جده عربستان سعودی برگزار شود و موضوع آن نقش تأمین مالی اسلامی در تغییر ادغام و تملک است.

براساس اطلاعیه‌ای که برگزارکنندگان این کنفرانس منتشر کرده‌اند، در هشتمین کنفرانس تأمین مالی اسلامی، مدیران شرکت‌ها، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، اساتید دانشگاهی و تنظیم‌کننده‌های مقررات در بخش ادغام و تملک را گرد هم آورده تا در مورد جنبه‌های مختلف معاملات پیچیده فعالیت ادغام و خرید (M&A) مانند انواع ادغام دارایی‌ها، تمرکز سرمایه، تأثیر پیشرفت‌های فناوری بر ساختار معاملات ادغام‌ها، تأثیرگذاری بر ساختار رقابت داخلی و جهانی و تملک‌ها بحث کنند.

فعالیت ادغام و خرید (M&A) به بیش از 5 تریلیون دلار در سال 2021 افزایش یافت که به دلیل عواملی مانند دسترسی آسان به سرمایه، نرخ بهره پایین و اقتصاد جهانی در حال بهبود، بزرگترین رقم سال در تاریخ M&A بوده است. ادغام و تملک شامل ادغام شرکت‌ها یا دارایی‌ها با هدف تقویت رشد، به دست آوردن مزیت‌های رقابتی، افزایش سهم بازار یا تأثیرگذاری بر زنجیره تأمین است. M&A به‌طور منظم در دنیای تجارت اتفاق می‌افتد و زمانی که به خوبی اجرا شود، می‌تواند رقابت بین کسب‌وکارها را ارتقا دهد، کارآفرینی را توانمند و از مصرف‌کنندگان محافظت کند و در عین حال آزادی بیشتری را فراهم کند.

این کنفرانس قرار است روز 21 اسفند در دانشگاه عفت شهر جده برگزار شود.

انتهای پیام
captcha