استفاده از ظرفیت‌ دانشگاهیان برای ترویج مفاهیم فرهنگ ایثار و شهادت
کد خبر: 4124607
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۳

استفاده از ظرفیت‌ دانشگاهیان برای ترویج مفاهیم فرهنگ ایثار و شهادت

مدیرکل بنیاد شهید لرستان با اشاره به طرح «پیام‌آوران شاهد»، گفت: براساس این طرح از ظرفیت‌های مختلف اعضای هیئت علمی و دانشگاهیان برای ترویج هرچه بیشتر مفاهیم فرهنگ ایثار و شهادت استفاده می‎شود.

نشست مدیران بنیاد شهید و دانشگاه لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، طی نشستی که امروز، هفتم اسفندماه با حضور علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان و حجت‌الاسلام هبت‌اله هاشمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه لرستان برگزار شد، تفاهم‌نامه همکاری علمی، فرهنگی دوجانبه بین بنیاد شهید و دانشگاه لرستان به امضای دو طرف رسید و مبادله شد.

پیش از امضای تفاهم‌نامه، نشست مدیران امور شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شهرستان خرم‌آباد در حوزه ریاست دانشگاه لرستان برگزار شد.

در این نشست، علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان در سخنان کوتاهی بر تقویت هرچه بهتر و اثرگذارتر فرهنگ ایثار و شهادت و ارتقای خدمات‌دهی به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، تأکید کرد.

وی، بزرگداشت یاد و خاطره شهدای سرافراز ایران اسلامی را یک رسالت شرعی و اخلاقی برای همگان دانست و گفت: دانشگاه لرستان آماده است همکاری‌های دوجانبه خود را با اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان گسترش دهد.

در این نشست، حجت‌الاسلام هبت‌الله هاشمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان، گفت: برگزاری نشست‌های مشترک بین مدیران امور شاهد و ایثارگران دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان بایستی افزایش یابد.

وی افزود: دانشگاه و آموزش و پرورش، دارای ظرفیت‌های متعدد علمی و فرهنگی هستند که می‌بایست همگرایی‌ها و هم‌افزایی‌ها برای ترویج هرچه اثرگذارتر فرهنگ ایثار و شهادت در این زمینه، افزایش یابد.

هاشمی به طرح «پیام‌آوران شاهد» اشاره کرد و ادامه داد: براساس این طرح از ظرفیت‌های مختلف اعضای هیئت علمی و دانشگاهیان برای ترویج هرچه بیشتر مفاهیم فرهنگ ایثار و شهادت استفاده می‎شود.

در این نشست، محمدی ضرورن، مدیر امور شاهد و ایثارگران دانشگاه لرستان و حسین سهرابی، مشاور رئیس دانشگاه لرستان در امور هماهنگی ایثارگران، گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه شاهد و ایثارگر دانشگاه ارائه کردند و خدمات ارائه شده به دانشگاهیان شاهد و ایثارگر را توضیح دادند.

در ادامه، مدیران مختلف امور شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شهرستان خرم‌آباد، دیدگاه‌های خود را در راستای ترویج هرچه اثرگذارتر فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت بیان کردند.

انتهای پیام
captcha