همایش «پیشگیری از سقط جنین و پیامدهای آن در حمایت از خانواده» در کردستان برگزار شد
کد خبر: 4124688
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۷

همایش «پیشگیری از سقط جنین و پیامدهای آن در حمایت از خانواده» در کردستان برگزار شد

همایش «پیشگیری از سقط جنین و پیامدهای آن در حوزه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» در راستای فرهنگ‌سازی در این زمینه به همت دفتر امور بانوان استانداری کردستان امروز، هفتم اسفندماه در سالن پیامبر اعظم استانداری کردستان برگزار شد.

همایش پیشگیری از سقط جنین

به گزارش ایکنا از کردستان، همایش «پیشگیری از سقط جنین و پیامدهای آن در حوزه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» در راستای فرهنگ‌سازی در این زمینه به همت دفتر امور بانوان استانداری کردستان امروز، هفتم اسفندماه در سالن پیامبر اعظم استانداری کردستان برگزار شد.

در این همایش دکتر شمسی زارع، پریناتولوژیست، وحید یوسفی‌نژاد متخصص پزشکی قانونی، جعفر رضایی، متخصص جنین‌شناسی، مهدی زکایی مدیرگروه جوانی جمعیت و سلامت خانواده و فاروق وفایی مدیر گروه سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی کردستان به ایراد سخنرانی پرداختند.

مهدی زکایی، مدیر گروه جوانی جمعیت و سلامت خانواده دانشگاه علوم پزشکی کردستان در این همایش گفت: سقط جنین از دیدگاه تمام ادیان و سطح جامعه یک عمل ناپسندی است اما برای جلوگیری از این امر راهکارهای مختلفی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در قرارگاه جوانی جمعیتی خارج از مسائل سیاسی و اقتصادی و غیره مسئله سقط جنین را بررسی می‌کنیم، افزود: امروز در بحث اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در مورد جوان‌‌سازی جمعیت خیلی ضعیف عمل کرده‌ایم.

مدیر گروه جوانی جمعیت و سلامت خانواده دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی لازم در مورد جوان‌سازی جمعیت در سیستم اداری و سطح جامعه ما هنوز اتفاق نیفتاده است، بیان کرد: در این راستا باید تمام دستگاه‌های اجرایی ذیربط و به ویژه رسانه‌ها در بخش تولید محتوا با این موضوع ورود کنند.

وی با اشاره به اینکه هر کشوری کاهش جمعیت پیدا کند به مرور ضعیف شده است، افزود: قانون جوان‌سازی جمعیت یکی از مشکلات اصلی این بخش است.

زکایی یادآور شد: در بسیاری از کشورهای جهان سقط جنین را غیرقانونی می‌دانند، اگر بتوانیم از سقط جنین‌های غیرقانونی جلوگیری کنیم، در بحث جوان‌سازی جمعیت و حمایت از خانواده ورود خوبی داشته‌ایم.

انتهای پیام
captcha