شهرستان کاورن از قطب‌های مهم قرآنی خوزستان است
کد خبر: 4125403
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰

شهرستان کاورن از قطب‌های مهم قرآنی خوزستان است

امام جمعه شهرستان کارون با بیان اینکه این شهرستان یکی از قطب‌های مهم قرآنی استان خوزستان است، گفت: بسیاری از قراء که در مجالس و محافل قرآنی با تلاوت خود دل و جان ما را سیراب می‌کنند، از همین شهرستان و مایه افتخار ما هستند.

حجت الاسلام خضیراویبه گزارش ایکنا از خوزستان، حجت الاسلام خضیراوی، امام جمعه شهرستان کارون امروز ۱۰ اسفند در مراسم افتتاحیه هجدهمین جشنواره قطبی قرآن که به میزبانی کارون و در دانشکده نفت این شهرستان برگزار شد، گفت: شهرستان کارون یکی از قطب‌های مهم قرآنی استان خوزستان است و قاسم مقدمی، قاری بین‌المللی کشورمان از افتخارات این شهرستان است. 

وی ادامه داد: بسیاری از قراء که در مجالس و محافل قرآنی با تلاوت خود دل و جان ما را سیراب می‌کنند، از همین شهرستان هستند.

خضیراوی خطاب به دانش آموزان شرکت کننده در مسابقات قرآن گفت: شما حامل پیام مهمی برای کشور هستید. به فضل خداوند روزی خواهد رسید که شما را در قله‌ برنامه‌های قرآنی کشور ببینیم. به آنچه هستید قانع نباشید و ارتباط خود را با قرآن بیشتر کنید.

امام جمعه کارون ادامه داد: قرآن کریم، با جان آدمی سروکار دارد؛ کتابی است که روزی زبان خوهد گشود و شهادت خواهد داد. اگر جامعه بشری نسبت به قرآن معرفت پیدا یابد و به آموزه‌های آن عمل کند، می‌تواند به سمت نجات حرکت کند. 

خضیراوی با بیان اینکه قرآن و اهل بیت(ع) دو نجات دهنده بشریت هستند، گفت: این افتخار برای شما است که با قرآن مأنوس هستید و میزبانی از شما مایه افتخار شهرستان کارون است.

امام جمعه شهرستان کارون در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اینجا زادگاه شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم است و شهید تقوی، چهره شاخص این شهدا است. 

وی با اشاره به جایگاه فعالیت‌های قرآنی در این شهرستان گفت: قرآن الهام بخش مقاومت  و ایستادگی است. امام راحل با قرآن به جنگ استکبار رفت. با معارف قرآن با غرب‌گراها و شرق‌گراها مبارزه کرد و توانست این ملت را نجات بدهد. قدر این میراث بزرگ را بدانید. رهبر انقلاب نیز توجه ویژه‌ای به قرآن کریم دارند و در ماه رمضان سال گذشته گذشته از قاسم مقدمی قاری بین‌المللی این خطه به نیکی یاد و از تلاوت وی تجلیل کردند. این نشانه توجه به قرآن در این شهرستان است.

 

انتهای پیام
captcha