هم‌اندیشی مسئولان و فعالان قرآنی کاشمر برگزار شد
کد خبر: 4126540
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۵

هم‌اندیشی مسئولان و فعالان قرآنی کاشمر برگزار شد

در آستانه ماه مبارک رمضان نشست هم‌اندیشی اساتید و فعالان قرآنی شهرستان کاشمر با مسئولان این شهر شامگاه، 15 اسفندماه برگزار شد.

نشست هم اندیشی، مسئولان قرآنی، فعالان قرآنی، شهرستان کاشمربه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، در آستانه ماه مبارک رمضان و به‌منظور هم‌افزایی و هماهنگی در پیشبرد فعالیت‌های قرآنی در ماه مهمانی خدا در شهرستان کاشمر، نشست هم‌اندیشی فعالان قرآنی با مسئولان شهرستان کاشمر شامگاه، 15 اسفندماه در فرمانداری کاشمر برگزار شد.

در ابتدای این نشست، فخرالاسلام برهانی، دبیر مجمع مرکزی قاريان قرآن کاشمر ضمن پیشنهاد برگزاری یک همایش قرآنی در سطح شهر و اجرای هرچه بهتر آن با هم‌افزایی نهادها و دستگاه‌ها، افزود: می‌توان با برپایی موکب‌های قرآنی شبانگاهی علاوه بر تلاوت قرآن، پاسخگویی به شبهات اعتقادی و همچنین سؤالاتی در حوزه مباحثی همچون روانشناسی را در این قالب اجرا کرد.

حمیدرضا ناظمی از اساتید و فعالان قرآنی شهرستان کاشمر نیز در این جلسه ضمن انتقاد از مسئولان برای عدم حضور و پیگیری کمرنگ فعالیت‌های قرآنی در یک سال اخیر، بیان کرد: در یک سال گذشته فعالیت چندانی در فعالیت‌های قرآنی شهرستان دیده نشده و حمایت‌های مادی مصوبی که در حوزه کاری مدیریت شهری نیز وجود داشت، تخصیص پیدا نکرده است.

همچنین امیر دایی صراف، فرماندار کاشمر گفت: جلسات ستاد قرآنی شهرستان کاشمر باید به‌صورت منظم و ماهانه با حضور فعالان قرآنی و مسئولان سطح شهر برگزار شود.

تدوین تقویم قرآنی 1402 در کاشمر

حجت‌الاسلام صداقتی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشمر نیز ضمن خبر دادن از تدوین تقویم قرآنی برای سال ۱۴۰۲ در شهرستان کاشمر، گفت: فعالیت‌های قرآنی در کاشمر به‌صورت جزیره‌ای است و مسیر و هدف مشخصی در آن دیده نمی‌شود و این باعث شده تا مفهوم و معنایی از فعالیت‌های قرآنی در ذهن مردم شکل نگیرد، در حالی که ما در بسیاری از بخش‌ها ظرفیت‌های قرآنی خوب و سطح مناسبی در استان داریم.

غلامرضا نیازی، از پیشکسوتان قرآنی در شهرستان کاشمر، برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت برنامه‌های شبانگاهی قرآنی در محیط شهر و همچنین تقدیر از فعالان قرآنی و حضور مستمر مسئولان در جلسات قرآن را پیشنهادات قرآنی خود برای ماه رمضان مطرح کرد.

حجت‌الاسلام ایوبی، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کاشمر برگزاری اجتماع قرآنیان کاشمر، معرفی ۲۰۰ جلسه قرآنی در سطح شهر و توجه به ظرفیت جلسات قرآن بانوان را حائز اهمیت دانست.

در ادامه حجت‌الاسلام نیساری، رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان کاشمر نیز بر تدوین برنامه‌ها براساس اولویت کوتاه‌مدت و بلند مدت و نیز مناسبتی و یا پایدار بودن برنامه‌ها تأکید کرد.

وی با اشاره به برنامه‌های ویژه قاریان بین‌المللی قرآن در شهرستان کاشمر افزود: سوق دادن برنامه‌ها به سمت روستاها در ایام ماه مبارک رمضان و استفاده از ظرفیت‌های قرآنی موجود در روستاها می‌تواند یک اقدام مناسب باشد.

اهمیت ارزیابی فعالیت‌های قرآنی کاشمر

حجت‌الاسلام جواد طاهری، امام جمعه کاشمر نیز گفت: اهمیت ماه رمضان به نزول قرآن است و این کلام الله هدایتگر انسان است، قرآن شفابخش روح و درمان بسیاری از مشکلات ماست، نکته مهم در رابطه با فعالیت‌های قرآنی تحلیل وضعیت فعالیت‌های قرآنی است که باید در جلسات این شورا مورد ارزیابی قرار گیرد و بر این اساس اعتبارات قرآنی تخصیص یابد.

در پایان این نشست نیز امیر دایی صراف، فرماندار کاشمر از تلاش برای تخصیص بسته‌های حمایت مادی از جلسات قرآنی با همکاری مدیریت شهری کاشمر خبر داد و گفت: در نظر داریم در اولین فرصت از سال جدید تعداد 20 حمایت 80 میلیون ریالی به جلسات قرآن‌محوری شهرستان کاشمر تخصیص دهیم و تعداد 10 حمایت 50 میلیون ریالی نیز به جلسات قرآنی بانوان اختصاص یابد.

انتهای پیام
captcha