شرکت 50 نفر از روحانیون غرب کشور در دوره بازآموزی «خادمان فرهنگی حج»
کد خبر: 4126951
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷

شرکت 50 نفر از روحانیون غرب کشور در دوره بازآموزی «خادمان فرهنگی حج»

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور از برگزاری بازآموزی «خادمین فرهنگی حج ۱۴۰۲» با حضور 50 نفر از طلاب و روحانیون بانو و آقا از استان‌های کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی خبر داد.

سعید عسکری، مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام سعید عسکری، مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور امروز، ۱۷ اسفند در اولین دوره بازآموزی «خادمین فرهنگی حج ۱۴۰۲» در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، گفت: این دوره آموزشی به همت مدیریت اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری برگزار شده است.

وی با اشاره اینکه در این دوره آموزشی 50 نفر از طلاب و روحانیون بانو و آقا از استان‌های کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی حضور دارند، افزود: دوره آموزشی خادمین فرهنگی حج ۱۴۰۲ از امروز، 17 اسفند به مدت سه روز برگزار می‌شود.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور بیان کرد: شرکت‌کنندگان در این دوره آموزشی باید مباحث مطرح شده را به طور جدی یاد بگیرند چراکه یک بازآموزی در مورد ارکان اجرایی سفر معنوی حج تمتع خواهد بود.

وی افزود: دوره بازآموزی «خادمین فرهنگی حج ۱۴۰۲» در راستای اهداف خود از بار معنوی و علمی بالایی برخوردار است و شرکت‌کنندگان در این دوره ضمن آشنایی با هم از تجربیات یکدیگر بهره‌مند خواهند شد و از حضور اساتید باتجربه‌ای بهره‌مند خواهند شد.

حجت‌الاسلام عسکری گفت: این دوره آموزشی فرصت مناسبی برای ارتقای سطح علمی و مروری بر یادگیری‌های گذشته و کسب تجربه جدید برای شرکت‌کنندگان خواهد بود.

برگزاری مصاحبه علمی از خادمان فرهنگی حج 1402

مهدی صاحبی‌فر، معاون مدیریت اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری در ادامه این مراسم گفت: این دوره آموزشی با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته از کاروان‌های حج تمتع 1401 و ضعف عملکرد خادمان فرهنگی حج و عدم مطالعه آنان برگزار شده است.

وی افزود: در این راستا بنا شد که تمام خادمان فرهنگی کشور بدون استثناء، طبق آیین‌نامه تدوین شده در یک مصاحبه علمی شرکت کنند و در این راستا برای روحانیون اهل سنت کشور یک دوره بازآموزی در کنار این مصاحبه علمی گنجانده شد تا اثرگذاری این مصاحبه را افزایش دهیم.

معاون مدیریت اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری، مدارس حج اهل سنت را فرصت مناسبی برای اجرای این طرح دانست و گفت: به دلیل فرصت محدود نتوانستیم که این دوره را به صورت مجزا در استان‌های غربی کشور برگزار کنیم لذا امروز این دوره آموزشی با حضور سه استان کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه این دوره بازآموزی در مدت زمانی سه روزه برگزار خواهد شد، اظهار کرد: در این دوره آموزشی چهار درس مناسک، اماکن مکه و مدینه، کلام مقارن و آشنایی با جهان اسلام با حضور اساتید استانی و کشوری آموزش داده خواهد شد تا اثرگذاری علمی برای همگان حاصل شود.

صالحی‌فر یادآور شد: مصاحبه علمی در دو نوبت برای شرکت‌کنندگان در دوره بازآموزی «خادمین فرهنگی حج ۱۴۰۲» در روز شنبه 20 اسفند برگزار خواهد شد که بنای این مصاحبه گزینشی و یا حذف یک نفر نیست.

انتهای پیام
captcha