پتروشیمی‌ها در حوزه داروسازی سرمایه‌گذاری کنند
کد خبر: 4127093
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۹
دهقانی فیروزآبادی:

پتروشیمی‌ها در حوزه داروسازی سرمایه‌گذاری کنند

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان کمک می‌کنند که زنجیره‌های ارزش حوزه دارو فراهم شود، گفت: پتروشیمی‌ها در حوزه داروسازی سرمایه گذاری کنند.

روح اله دهقانی فیروزآبادی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، امروز، 18 اسفند، در آیین افتتاح خط تولید مواد اولیه داروی استامینوفن که در شرکت «کیمیاگران‌امروز» شهرک صنعتی شازند برگزار شد، با بیان اینکه در برخی موارد دانش، زیرساخت و مواد اولیه در اختیار نیست و همین عامل باعث می‌شود تا همه زنجیره‌های ارزشی از امتیاز مزیت برخوردار نباشند، تصریح کرد: اما در زنجیره ارزش دارو در بخش های شیمیایی و زیستی ایران اسلامی یکی از بزرگترین فرصت‌های دنیا را در اختیار دارد.

وی اضافه کرد: مواد اولیه، ثروت و سرزمین آماده بهره‌برداری است، فقط برای دستیابی به اهداف باید از داانش و فناوری برخوردار باشیم که با وجود جوانان با استعدادی که در کشور وجود دارد و بازاری که فراهم است می‌توان به اهداف رسید. زیرساخت موجود و زنجیره‌های بالادستی مهیا و حتما فرصت این حوزه، فرصت ویژه سرمایه‌گذاری به شمار می‌آید.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: صحبت از زنجیره ارزش مانند صحبت از یک درخت بوده و صنعت نفت مانند همین درخت است. صنایع درختانی هستند که دستاورد آن شکوفه‌های و پویایی است و شرکت «کیمیاگران امروز» شکوفه‌ای است که می‌تواند ارزش بسیار داشته باشد. این کارخانه که ۱۰ میلیون دلار ارزش زیرساختی دارد، مدعی است که در سال می‌تواند 30 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی داشته باشد.

وی با بیان اینکه معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان کمک می‌کنند که زنجیره‌های ارزش حوزه دارو فراهم شود، اضافه کرد: تشکیل صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر پتروشیمی خلیج فارس با ارزش 2 هزار میلیارد تومان از محل منابع قانون جهش تولید و اعتبار مالیاتی یکی از فرصت‌هایی است تا این مجموعه ها را توسعه دهیم.

دهقانی فیروزآبادی در پایان سخنان خود بیان کرد: پتروشیمی‌ها به جای چانه‌زنی درخصوص ۵ درصد ارزش عوارض، گمرک و ... باید بدانند که ثروت آینده در صنعت داروسازی است و باید در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند.

انتهای پیام
captcha