ویس‌کرمی: گرانی‌ها و اغتشاشات تلخ‌ترین اتفاقات ۱۴۰۱ بود + فیلم
کد خبر: 4127439
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۱
تلخ و شیرین‌های نمایندگی در ۱۴۰۱

ویس‌کرمی: گرانی‌ها و اغتشاشات تلخ‌ترین اتفاقات ۱۴۰۱ بود + فیلم

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: تلخ‌ترین موضوع آزاردهنده در سال ۱۴۰۱ فشار‌های اقتصادی بود که بر مردم تحمیل شد و از سوی دیگر اغتشاشاتی که در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ باعث شد تعداد زیادی از مردم و نیرو‌های امنیتی بی‌گناه به شهادت برسند.

مهرداد ویس کرمی

سال 1401 در حوزه تقنین و قانونگذاری سالی پرفرازونشیب برای مجلس یازدهم بود و مصوبات این دوره خانه ملت گاها نقدهایی به همراه داشت. به مناسبت فرارسیدن سال نو شمسی در سلسه‌گفت‌وگوهایی کوتاه با تعدادی از بهارستان‌نشینان، تلخ و شیرین‌های یکسال گذشته و آرزوهای وکلای ملت برای سال جدید را جویا شده‌ایم.

مهرداد ویس‌کرمی، نماینده مردم خرم‌آباد و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با ایکنا، درباره تلخ‌ترین و شیرین‌تر اتفاقات دوره فعالیت خود در خانه ملت در سال 1401 اظهار کرد: چون عمده وقت ما نمایندگان صرف پیگیری‌ها می‌شود به طور طبیعی تحت تأثیر این فضا قرار دارد و وقتی یک کاری به سرانجام می‌رسد خیلی خوشحال می‌شویم.

وی افزود: در سال 1401 خیلی از کارهایی که در حوزه انتخابیه پیگیری کرده بودم در حال به ثمر رسیدن است و در مجموع نسبت به دو سال قبل شرایط بهتری رقم خورده است. به عنوان مثال پروژه دهکده گردشگری در خرم‌آباد در ابتدای فعالیت بنده پیشرفت چشمگیری نداشت ولی امروز فاز دوم آن در حال عملیاتی شدن است. همچنین مشکل هتل صخره‌ای خرم‌آباد را بعد از 20 سال حل کردیم یا 30 سال بود که ورزشگاه سبزی‌پرور به اداره ورزش و جوانان واگذار نشده بود که این مشکل هم حل شد.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس ادامه داد: شرکت پارسیلون در سال 94 به خاطر وجود مشکلاتی تعطیل شده بود و این تعطیلی بیکاری دو هزار نفر را در پی داشت ولی امروز به امید خداوند کارهای حسابرسی این شرکت تمام شده و امیدواریم در فروردین 1402 به مزایده گذاشته شود. از سوی دیگر ساخت بیمارستان نیایش حدود دو سالی بود که متوقف شده بود و الحمدالله اکنون در حال ساخت است.

سخت‌ترین و شیرین‌ترین لحظه نمایندگی

ویس‌کرمی درباره سخت‌ترین روزهای کاری دوران نمایندگی خود گفت: سخت‌ترین مواقع کاری بنده زمانی بود که مردم به من مراجعه می‌کردند و از بنده انجام کاری یا کمک مالی می‌خواستند و چون گاهی اوقات نمی‌توانستم از راه حلال مشکلاتشان را حل کنم، واقعاً ناراحت می‌شدم. اما در مقابل وقتی مشکل هم‌وطنی را حل می‌کردم خشنود می‌شدم.

وی ادامه داد: تلخ‌ترین موضوعی که من را در سال 1401 آزار داد همین فشارهای اقتصادی بود که بر مردم تحمیل شد و از سوی دیگر اغتشاشاتی که در نیمه دوم سال 1401 باعث شد تعداد زیادی از مردم و نیروهای امنیتی بی‌گناه به شهادت برسند و متأسفانه هنوز هم به طرق مختلف این مشکلات وجود داشته و می‌تواند به توسعه کشور آسیب برساند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه هر نماینده‌ای در حیطه وظایف خود باید باری را از دوش مردم بردارد، گفت: در سال 1401 قانون برقراری عدالت آموزشی پزشکان را به تصویب رساندیم و در بهمن ماه هم ابلاغ شد و این برای من تجربه خیلی خوبی بود. همچنین سال گذشته در بودجه برای حل مشکلات کشاورزان با منابع طبیعی گام‌هایی برداشته شد و در بودجه 1402 آن را کامل‌تر کردیم.

استرس‌زاترین دوران

ویس‌کرمی یادآور شد: گاهی اوقات دوران نمایندگی مجلس آنقدر استرس دارد که این استرس‌ها بیش از حد است ولی وقتی می‌بینم شیلات سپیددشت با ظرفیت تولید شش‌هزار تن مالی قزل‌آلا به بخش خصوصی واگذار می‌شود، خدا را شکر می‌کنم. ما برای رفع یکایک این گره‌ها جلسه برگزار کردیم و حرص خوردیم ولی همین‌قدر که گره‌ای از کار مردم باز می‌شود خوشحال می‌شویم.

وی در پایان گفت: ما نمی‌توانیم فعالیت‌هایمان را آنطور که هست -چه مثبت چه منفی- به مردم منتقل کنیم و این اقدامات بین ما و خدا باقی می‌ماند. من فکر می‌کنم اگر نمایندگی مردم برای خدا نباشد عین آتش جهنم می‌شود

گفت‌وگو از سعید امینی

انتهای پیام
captcha