آمادگی مرکز اسلامی صربستان برای بهره‌مندی از قاریان ایرانی
کد خبر: 4127457
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳

آمادگی مرکز اسلامی صربستان برای بهره‌مندی از قاریان ایرانی

مسئولان مرکز آموزشی جامعه اسلامی صربستان در دیدار با سفیر و رایزن فرهنگی ایران در این کشور، آمادگی و تمایل خود را برای بهره‌مندی از قاریان و حافظان ایرانی در ماه رمضان اعلام کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رشید حسن‌پور، سفیر و امیر پورپزشک، رایزن فرهنگی ایران در صربستان با مصطفی یوسف اسپاهیچ، مفتی بلگراد، موسی ابوصبیعه، مدیر امور اوقاف و مرکز آموزشی جامعه اسلامی و رمضان مهمدی، امام جماعت مسجد بایراکلی در این کشور دیدار کردند.

موسی ابوصبیعه در سخنانی، با تشریح فعالیت‌های امور اوقاف و مرکز آموزشی جامعه اسلامی صربستان گفت: جامعه اسلامی از بدو تأسیس (سال 1958 میلادی) تاکنون با وجود همه فشارها و محدودیت‌ها به فعالیت خود ادامه داده است و افرادی که این مرکز را اداره می‌کنند همه متولد و متعلق به این کشورند و ما علاقه‌مندیم که روابط مستقیم با ایران را گسترش دهیم.

آموزش قرآن در مرکز جامعه اسلامی صربستان

وی افزود: در این مرکز آموزشی 50 نفر در مقطع دبیرستان براساس ضوابط و سیستم رسمی آموزشی نظام صربستان در حال تحصیل هستند. آموزش‌های ما جنبه نظری و عملی دارد که شامل آموزش امامت خطابه، برگزاری اعیاد، نحوه غسل و تشییع، خطبه عقد ازدواج، قرائت و حفظ قرآن کریم و ... می‌شود.

مدیر امور اوقاف و مرکز آموزشی جامعه اسلامی صربستان اظهار کرد: علاوه بر دروس فقهی و اعتقادی دروس دیگر مانند زیست‌شناسی، تعلیم و تربیت، منطق و جامعه‌شناسی، تربیت بدنی، حقوق بشر، ساختار جامعه اسلامی، آموزش‌های انفورماتیک، آموزش زبان‌های انگلیسی، عربی و ترکی را در برنامه‌هایمان داریم و امیدواریم به زودی زبان فارسی را نیز اضافه کنیم.

در ادامه، مسئولان مرکز آموزشی جامعه اسلامی صربستان خواستار تأمین مدرس زبان فارسی برای دوره 4 ساله با هدف یادگیری زبان فارسی توسط دانش‌آموزان و اعزام تعدادی از فارغ‌التحصیلان به ایران در قالب بورسیه تحصیلی شدند.

علاقه‌مندی برای همکاری قرآنی در رمضان

همچنین، علاقه‌مندی و آمادگی این مرکز برای استفاده از مربیان آموزشی و تربیتی از ایران و ارسال کتاب‌های مناسب در موضوعات اسلامی، علمی، تربیتی برای استفاده دانش‌آموزان دبیرستانی به زبان‌های صربی، عربی و انگلیسی برای تجهیز کتابخانه مرکز و استفاده از حافظان و قاریان قرآن ایرانی برای ماه رمضان اعلام شد.

حسن‌پور، سفیر ایران در صربستان نیز در سخنانی، بیان کرد: ما مصصم به همکاری و گسترش روابط با جامعه اسلامی و برداشتن قدم‌های عملی هستیم، زیرا توجه به حوزه آموزش و تعلیم و تربیت و تقویت پیوندهای میان امت اسلامی بسیار مهم است.

پورپزشک، رایزن فرهنگی کشورمان در این دیدار، با تأکید بر تقویت روابط با مرکز جامعه اسلامی گفت: از همه ظرفیت‌های موجود برای همکاری و تقویت روابط و کمک به رفع نیارهای آموزشی مرکز استفاده خواهیم کرد.

بازدید از بخش‌های مختلف مرکز آموزشی جامعه اسلامی بلگراد شامل کلاس‌های مختلف، کتابخانه، استودیوی رادیویی، آزمایشگاه زبان و اتاق رایانه‌ها پایان‌بخش این دیدار بود.

انتهای پیام
captcha