یزد پیشران تمدن‌سازی نوین ایرانی ـ اسلامی می‌شود
کد خبر: 4127540
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۳

یزد پیشران تمدن‌سازی نوین ایرانی ـ اسلامی می‌شود

استاندار یزد با بیان اینکه سند یزد نوین بر مبنای تمدن‌سازی نوین ایرانی ـ اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی است، گفت: با تلاش نخبگان و استعدادهای برتر، استان پیشران این تمدن‌سازی بزرگ می‌شود.

مهران فاطمی، استاندار یزدبه گزارش ایکنا از یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد، شامگاه شنبه، 20 اسفند در دیدار با جمعی از نخبگان و مستعدان برتر استان یزد، به نگاه ویژه استان به نخبگان استان و تلاش برای حل دغدغه‌های آن‌ها اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعات مهم در فهرست بلند مسائل استان، مسائل مربوط به نخبگان است و عزم جدی ما بر انجام اقدامات لازم برای جذب و ماندگاری نخبگان در استان است.

استاندار یزد افزود: در بحث نهضت ملی مسکن، جذب نخبگان در سیستم اداری و سایر ظرفیت‌های قابل قرارگیری در اختیار نخبگان، کوتاهی نخواهیم کرد و تمام قد مسائل آن‌ها را پیگیری کرده و خواهیم کرد.

وی شکل‌گیری هیئت‌های اندیشه‌ورز نخبگانی را اقدامی بسیار ارزشمند عنوان و بیان کرد: به منظور پیوند پیشنهادات کارشناسی و عملیاتیِ خروجی هیئت‌های اندیشه‌ورز با بدنه اجرایی استان، زمینه حضور نمایندگانی از این هیئت‌ها در کارگروه‌ها و شوراهای مرتبط استانی فراهم خواهد شد.

فاطمی همچنین به طرح  شهید احمدی روشن که طرحی حمایتی برای حل مسائل و مشکلات با استفاده از ظرفیت نخبگان و استعدادهای برتر است، اشاره کرد و از حمایت جدی استان جهت اجرای این طرح در استان یزد خبر داد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه با وجود همه سختی‌های موجود در کشور، در آستانه تمدن‌سازی هستیم گفت: علم و فناوری، ستون تمدن‌سازی و نخبگان، ستون خیمه علم و فناوری هستند و این تمدن‌سازی به برکت انقلاب اسلامی و نقش‌آفرینی نسل جوان و نخبگان محقق خواهد شد. با توجه به رتبه اول کشوری استان یزد به لحاظ نسبت نخبگان به جمعیت، تمدن‌سازی می‌تواند از یزد آغاز شود.

فاطمی با بیان اینکه برنامه ریزی‌های استان و سند یزدنوین بر مبنای تمدن‌سازی نوین ایرانی_اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی است بیان کرد: معتقد هستم به فضل الهی و با تلاش علمی، فناورانه و خلاقانه نخبگان و استعدادهای برتر، استان یزد پیشران این تمدن‌سازی بزرگ خواهد شد.

یادآور می‌شود در پایان این دیدار، حیدر مفتاحی‌زاده، رئیس بنیاد نخبگان یزد به نمایندگی از جامعه بزرگ نخبگان استان از رویکردها و اقدامات مورد پیگیری استاندار یزد و توجه ویژه ایشان به نخبگان و استعدادهای برتر استان، قدردانی کرد.

انتهای پیام
captcha