روزهای رونق یک کارگاه با دستگیری کمیته امداد
کد خبر: 4127568
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷

روزهای رونق یک کارگاه با دستگیری کمیته امداد

ابوالفضل مختاری، مدیر کارگاه تولیدی مصنوعات چوبی در روستای چهکند از توابع شهرستان بیرجند است که به همت کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی کارآفرینی خود را آغاز کرده و به‌دنبال اشتغال اطرافیان خود نیز است؛ اشتغالی که به گفته خودش با حمایت کمیته امداد رنگ رونق گرفته و تا پیش از این چندان مطلوب نبوده است.

کارگاه مصنوعات چوبی بیرجندکمیته امداد امام خمینی(ره) در این سال‌ها همواره برای توانمندسازی مددجویان خود تلاش کرده تا آنان خودکفا شده، روی پای خود بایستند و برای آینده خود و فرزندانشان روزی حلال داشته باشند. این شاید بزرگ‌ترین بخش احسان این نهاد انقلابی باشد؛ احسانی که مقطعی نبوده و دست خانواده‌های بسیاری را تا پایان عمرشان می‌گیرد. 

کارآفرینی و اشتغالزایی یکی از بخش‌های مهم حمایتی کمیته امداد است که به‌واسطه آن افراد از بند بیکاری رها شده و به زندگی خود بازگشته‌اند. ابوالفضل مختاری یکی از همین افراد است که به‌واسطه کمک‌های کمیته امداد توانسته دوباره چراغ کارگاهش را روشن کند و به فکر اشتغال چندین نفر نیز باشد؛ کارگاهی که او را به توانمندسازی رسانده و زمینه درآمدزایی چند نفر را نیز ایجاد کرده است.

ابوالفضل مختاری، مدیر کارگاه تولیدی مصنوعات چوبی در روستای چهکند از توابع شهرستان بیرجند است که به همت کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی کارآفرینی خود را آغاز کرده و به‌دنبال اشتغال اطرافیان خود نیز بوده است؛ اشتغالی که به گفته خودش با حمایت کمیته امداد رنگ رونق گرفته و تا پیش از این چندان مطلوب نبوده است.

وی بیان کرد: تا پیش از کرونا 15 نیرو در این کارگاه فعالیت داشتند که با تعطیلی‌های کرونایی این تعداد کاهش پیدا کرد و مسائل بسیاری از منظر اقتصادی برایم ایجاد شد که در این زمان کمیته امداد به‌عنوان نهاد حمایتگر در کنارم قرار گرفت و نگذاشت در این رکود اقتصادی بمانم.

این کارآفرین با بیان اینکه امسال با حمایت‌های کمیته امداد خراسان‌جنوبی و دریافت تسهيلات توسعه توانستم دوباره به فعالیتم با به‌کارگیری سه نیرو ادامه دهم، یادآور شد: توجه به توانمندسازی افرادی که از نظر اقتصادی در مضیقه هستند شاید بزرگترین رسالت این نهاد انقلابی باشد که اکنون آن را به وضوح در زندگی خود می‌بینم.

ابوالفضل مختاری، مدیر کارگاه تولیدی مصنوعات چوبی در بیرجند

مختاری با بیان اینکه با حمایت کمیته امداد توانستم خود و چند خانواده دیگر را از رزق حلال این کارگاه نه چندان بزرگ بهره‌مند کنم، تصریح کرد: کار می‌کنم تا بتوانم دست افراد بیشتری را بگیرم و رزق حلال را بر سر سفره‌هایشان ببرم؛ این کار و تلاش روزی خداوند از طریق کمک‌های کمیته امداد است.

وی افزود: همکاری و هم‌افزایی کمیته امداد در کمک به افراد آسیب‌دیده می‌تواند زمینه بازاریابی و حتی فروش محصولات خاک‌خورده‌شان را فراهم و چراغ کارگاه‌های تعطیل شده را روشن کند؛ نمی‌دانم این حمایت‌ها تاکنون دست چند نفر را گرفته، اما کارگاه من با تلاش کمیته امداد رنگ رونق گرفت؛ رنگی که تا پیش از این حمایت نمی‌توانستم آن را بیابم.

عملیاتی‌سازی ۸۰ درصد تعهد اشتغال کمیته امداد خراسان‌جنوبی

بنا به سخنان علی‌اکبر نخعی، معاون اشتغال و خودکفایی اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی در کانال پیام‌رسان سروش این نهاد، ۸۰ درصد تعهدات اشتغال این‌ نهاد در سال جاری محقق شده است.

وی گفت: در سال ۵۷ به دنبال فقر حاکم بر جامعه از زمان ستم‌شاهی پهلوی ضرورت ایجاد نهادی با هدف کمک به محرومان و نیازمندان احساس شد و در ۱۴ اسفندماه بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کمیته امداد امام خمینی(ره) با هدف رفع فقر و محرومیت‌زدایی راه‌اندازی شد.

کارگاه مصنوعات چوبی بیرجند

معاون اشتغال و خودکفایی اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی بیان کرد: از همان ابتدای راه‌اندازی کمیته امداد توجه به اشتغال دیده شده بود، اما شرایط جامعه در ابتدای انقلاب به گونه‌ای بود که باید به سمت ریشه‌کن کردن فقر می‌رفت از سال ۹۴ حمایت‌‌ها وارد فاز جدیدی قرار گرفت و بنای کمیته امداد خودکفایی خانواده‌‌‌های نیازمند شد.

نخعی با اشاره به اینکه امسال هشت هزار و ۱۹۲ فرصت شغلی تعهد شده است که تاکنون ۸۰ درصد آن معادل شش هزار و ۵۰۰ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است، افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۳۵۰ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

وی نظارت‌های مداوم بر ایجاد اشتغال از سه تا پنج سال را مهم‌ترین برنامه امداد بعد از ایجاد اشتغال بیان کرد و افزود: امسال پنج هزار و ۷۰۰ نفرآموزش‌های حرفه‌‌ای داده شده و براساس برنامه‌ریزی انجام شده قرار است در سال بعد همین مسیر را دنبال کرده و به شکل بهتری در خدمت هم‌‌استانیان باشیم.

نخعی با اشاره به اعطای تسهیلات اشتغال از طریق صندوق امداد ولایت گفت: امسال با ذخیره‌سازی که توسط مردم در این صندوق  انجام شده بود برای بیش از ۶۷۵ نفر اشتغال ایجاد شد که امیدواریم با مشارکت مردم نیکوکار استان بتوانیم اشتغال بیشتری را در این رابطه برای نیازمندان فراهم کنیم.

انتهای پیام
captcha