طرحی برای انس دائم مردم با قرآن
کد خبر: 4127626
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰

طرحی برای انس دائم مردم با قرآن

یکی از فعالان قرآنی کشورمان طرحی را برای انس مردم با قرآن در طول سال ارائه کرده است به طوری که می‌توان به یک ارتش قرآنی 20 میلیونی دست یافت.

قرآنبه گزارش ایکنا، دسیسه‌های پررنگ دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی ایران در سال‌های اخیر برای فاصله گرفتن مردم از دین و قرآن بر کسی پوشیده نیست؛ به خصوص بعد از تحولات عجیب فرهنگی و اجتماعی در سال جاری، فعالان قرآنی کشور بیش از پیش متوجه شدند که ملت باید انس خود با قرآن را بیشتر کند، انسی که برای مواجهه با روزهای سخت ناشی از فشارهای فرهنگی و عقیدتی به یاری مردم خواهد آمد و از طریق این ثقل اکبر از طوفان حوادث در امان خواهند ماند.

مجتبی ایزدی، فعال قرآنی و از مدیران سازمان صدا و سیما، طرحی را با عنوان «قرآن 20» به منظور کم‌رنگ کردن دسیسه‌های دشمنان و انس و الفت بیشتر مردم با قرآن کریم ارائه داده است و محتوای آن زمینه‌ لازم را برای مأنوس ساختن روزانه و مداوم مردم با محتوا و مفاهیم والای قرآن کریم فراهم و نیز مقدمه جهاد تبیین را محقق می‌کند.

در این طرح همه افرادی که به خواندن قرآن توانا هستند با ارسال نام، نام خانوادگی، کد ملی و شماره تلفن خود به یک سرشماره یا روش‌های دیگر مثل ثبت‌نام در مساجد، آمادگی و انگیزه و اشتیاق خود را برای قرائت یک جزء قرآن در هفته و ختم قرآن در 30 هفته اعلام می‌کنند. در این طرح هر فرد روزانه سه صفحه از قرآن را مثلاً در هر سه نوبت در زمان اقامه نماز تلاوت خواهد کرد یا یک بار در هفته 30 تا 50 دقیقه وقت می‌گذارد و یک جزء را تلاوت می‌کند. این طرح با طرح تلاوت نور، که روزانه یک صفحه خوانده می‌شود، تداخلی ندارد.

بدین ترتیب افراد می‌توانند در طول روز آیات بیشتری را بخوانند و گاهی 50 آیه را تلاوت خواهند کرد که این کار مورد تأیید احادیث هم هست و امکان ثبت‌نام از طریق درگاه‌های متعدد از رسانه‌های تخصصی، رسانه ملی، مساجد، نهادها، فرهنگسراها و... امکان‌پذیر خواهد بود.

این طرح زمینه خوبی را فراهم می‌کند تا مخاطب واقعی نهادهای قرآنی کشور مشخص شود. با توجه به اینکه هر نهادی مخاطب خاص خود را دارد افراد از این طریق می‌توانند ثبت‌نام کنند و از آنجا که ثبت‌نام با کد ملی انجام می‌شود، امکان تکرار اسامی وجود ندارد.

مجتبی ایزدیمجتبی ایزدی در این‌باره توضیح می‌دهد که پیش‌بینی می‌شود حدود 20 میلیون نفر در این طرح مشارکت کنند و از طریق آن یک ارتش قرآنی بزرگ در کشور تشکیل شود تا در جهان اسلام تداوم داشته باشد. این طرح برای مشارکت همه مردم است و صرفاً برای جامعه قرآنی و مذهبی نیست و هزینه اجرای بسیار کمی دارد و متولی مستقیم و خاصی هم ندارد، اما یک نهاد هماهنگ‌کننده دارد که پیشنهاد اولیه این طرح را به معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد داده‌ام.

اهداف طرح انس دائم مردم با قرآن

  • زمینه‌سازی انس آحاد جامعه با عبارات، مفاهیم و معارف قرآن کریم
  • زمینه‌سازی برای قرآنی شدن مردم و عمل به دستورات انسان‌ساز آن و در نتیجه ایجاد نشاط معنوی در جامعه
  • به‌رخ کشیدن انبوه جامعه قرآنی، دینی و اسلامی کشور به بدخواهان
  • امکان انتشار و ارسال مفاهیم تکمیلی در حوزه معارف دینی و فرهنگی برای مشارکت‌کنندگان در طرح
  • امکان بهره‌گیری از افراد علاقه‌مند در سایر طرح‌های فرهنگی و اجتماعی

ملاحظات اجرایی طرح انس دائم مردم با قرآن

  1. هیچ یک از نهادهای مشارکت‌کننده در طرح به عنوان مسئول و متولی معرفی نخواهند شد.
  2. تنها یک دبیرخانه مرکزی و یک نهاد هماهنگ‌کننده برای برگزاری جلسات مشورتی و هماهنگی‌های لازم در نظر گرفته می‌شود.
  3. این طرح در طول ماه مبارک رمضان به تلاوت روزانه یک جزء تغییر خواهد کرد.
  4. با توجه به انس مردم با قرآن کریم، بهترین زمان ثبت‌نام دهه آخر ماه مبارک رمضان خواهد بود.

الهام وقاری

انتهای پیام
captcha