نهادها، چالش‌های قانون حمایت از خانواده را احصا و رفع کنند
کد خبر: 4127739
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۲
استاندار خراسان‌جنوبی:

نهادها، چالش‌های قانون حمایت از خانواده را احصا و رفع کنند

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: همه دستگاه‌ها و مدیران برای عملی کردن قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، جدیت لازم را داشته باشند و نهادهای مسئول در همه خطوط باید چالش‌ها و موانع اجرای این قانون را احصا کنند.

جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی امروز ۲۱ اسفندماه در نشست قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان گفت: در شهرستان‌ها و دیدارهایی که با مردم و معتمدان محلی داریم یکی از مطالبات مهم نیاز به پزشک متخصص است.

وی افزود: در مورد تامین متخصص نیز دیدارهای متعددی با وزیر بهداشت انجام و ۱۲۰ متخصص نیاز استان برآورد شده که وزیر بهداشت پذیرفت اما در عمل ۸۰ متخصص به استان اختصاص یافت.

استاندار خراسان‌جنوبی ادامه داد: کارکنان مجرد در دستگاه‌های اجرایی بسیار هستند که شرایط تاهل این نیروها باید فراهم شود چراکه کارمندان به نوعی قشر نخبه و الگوی استان هستند.

قناعت بیان کرد: در کنار توانمندی‌های نظامی، وسعت خاک و دیگر موارد، یکی از مولفه‌های قدرت در هر کشوری جمعیت است لذا هشدار مقام معظم رهبری در زمینه کند شدن روند افزایش جمعیت کشور جدی بوده است.

وی افزود: سن جمعیت کشور به سمت پیری پیش می‌رود لذا برای جوانی جمعیت باید برنامه‌ریزی لازم انجام شود و همه متولیان برای تحقق اهداف مورد نظر تلاش کنند.

استاندار خراسان‌جنوبی از سفر روز گذشته خود به شهرستان نهبندان گفت و ادامه داد: عملیات اجرایی واحد تولید فلورین اسید در یکی از مناطق نهبندان آغاز شد که در کشور بی‌نظیر است و بعد از بهره‌برداری این طرح، کشور از واردات این محصول بی نیاز می‌شود.

قناعت گفت: مشکلات اقتصادی و معیشتی نیز حل می‌شود اما موضوع جوانی جمعیت نیازمند تغییر نگاه در جامعه است و یکی از موضوعات مهم مربوط به جمعیت، مباحث فرهنگی است که نیاز به کار فراوان دارد.

وی با بیان اینکه فقر فرهنگی در این خصوص حتی در بین برخی نخبگان جامعه هم وجود دارد که نیازمند اقدام اساسی است، گفت: در رقابت ایران با دیگر کشورها نباید از مولفه جمعیت عقب بمانیم لذا سازمان‌های مردم نهاد در این زمینه نقش مهمی برعهده دارند.

وی افزود: شروع تبلیغ برای فرزند کمتر در دهه ۷۰ مورد تشویق سازمان‌های خارجی قرار گرفت که نشان داد این اقدام نقطه توجه دشمن بوده اما مقام معظم رهبری دستور تدبیر در این زمینه را صادر کردند.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه موضوع جمعیت حاکمیتی بوده و ربطی به هیچ دولتی ندارد لذا نظام به دنبال افزایش جمعیت است و همه در این خصوص باید اهتمام داشته باشند، ادامه داد: همه دستگاه‌ها و مدیران برای عملی کردن قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، جدیت لازم را داشته باشند و نهادهای مسوول در همه خطوط باید چالش‌ها و موانع اجرای این قانون را احصا کنند.

قناعت با بیان اینکه در پرداخت تسهیلات برای قانون جوانی جمعیت مشکلی نداریم، گفت: یکی از موضوعات اصلی فرهنگ است و باید در این زمینه بیشتر اهتمام داشت.

وی با بیان اینکه طلاق یکی از حلال‌های منفور در پیشگاه خداوند است که باید در راستای کاهش آمار طلاق تلاش کرد و مشاوره در این زمینه جدی گرفته شود، بیان کرد: هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی در حمایت از خانواده‌ها مهم است و موضوع سوء تغذیه نیز باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

سیدمحمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی نیز در این نشست گفت: مجموعه راه و شهرسازی به طور جهادی زمین برای متقاضیان مسکن از محل قانون جوانی جمعیت را تامین کرده است.

وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده، ملاک نرخ باروری را براساس داده‌های مرکز آمار و ثبت احوال قرار دادیم که همه شهرستان‌های استان مشمول قانون جوانی جمعیت درخصوص مسکن شوند و قانون را به نفع مردم تعریف کنیم.

طالبی با اشاره به استفاده از تمام ظرفیت‌ها، افزود: نتیجه اقدامات قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به زودی در جامعه دیده می‌شود؛ لذا ارزیابی‌ها در سال آینده عملکرد این حوزه را نشان خواهد داد.

وی یادآور شد: در مورد تسهیلات فرزندآوری نیز بانک‌های خصوصی مشارکت دارند؛ البته تعدادی از پرونده‌ها در انتظار دریافت تسهیلات بوده اما بخش قابل توجهی از درخواست‌ها پاسخ داده شده و از طرفی همراهی مطلوبی از سوی بیمه‌ها، ثبت احوال، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و دیگر دستگاه‌ها صورت گرفته است.

در این نشست مدیران به بیان عملکردها پرداختند و از ۱۰ دستگاه برتر که در زمینه تحقق سیاست‌های جوانی جمعیت اقدامات شایسته‌ای انجام داده‌اند و همچنین یک جوان ۳۴ ساله هم‌استانی که هفت فرزند دارد تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha