فعالان عرصه احیای امر به معروف در لرستان تجلیل شدند
کد خبر: 4128142
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲

فعالان عرصه احیای امر به معروف در لرستان تجلیل شدند

طی مراسمی از سوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان از فعالان عرصه احیای امر به معروف و نهی از منکر در استان لرستان تجلیل شد.

امر به معروف و نهی از منکربه گزارش ایکنا از لرستان، مراسم تجلیل از فعالان عرصه احیای امر به معروف و نهی از منکر در استان لرستان امروز، 23 اسفندماه از سوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان در خرم‎آباد برگزار شد.

حجت‌الاسلام بهروز شمسی‎فر، امام جمعه موقت خرم‌آباد در این مراسم فلسفه قیام کربلا را احیای امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و گفت: این رسالت در امتداد حرکت ابا عبدالله الحسین(ع) است.

وی هدف از امر به معروف و نهی از منکر را تغییر رفتار نه تغییر اندیشه و اعتقاد افراد دانست و افزود: امر به معروف و نهی از منکر از واجبات دین اسلام و شیوه پیامبران و صالحان است و اگر بخواهیم از جامعه‌ای سالم برخوردار باشیم باید این فرضیه الهی را بر اساس شرایط و ضوابطی که در اسلام آمده است، اجرا کنیم.

امام جمعه موقت خرم‌آباد، با اشاره به اینکه بالاترین درجه شهادت، شهادت در راه امر به معروف و نهی از منکر است، اظهار کرد: در آیات و روایات اهمیت جهاد در راه خدا در برابر امر به معروف و نهی از منکر از جهاد چون قطره‌ای در برابر دریا عنوان شده است، به این دلیل که احیای ارزش‌های دیگر چون جهاد در راه خدا، وابسته به امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر مراتبی دارد که باید توسط آمران به معروف و ناهیان از منکر رعایت شود، اضافه کرد: نخستین این مراتب، این است که آمر به معروف و باید خود پایبند و مقید به حرفش باشد تا این حرف در دیگران اثرگذار باشد.

شمسی‌فر با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در عمل و اینکه آمر به معروف و ناهی از منکر باید قلباً از منکر متنفر و نسبت به معروف معتقد باشد، افزود: آمر به معروف و ناهی از منکر باید با رفتار خود نسبت به خوبی معروف و بدی منکر عکس‌العمل نشان دهد.

امام جمعه موقت خرم‌آباد با یادآوری اینکه امر به معروف و نهی از منکر برای تغییر رفتار است، هدف از امر به معروف و نهی از منکر را تغییر حوزه رفتار درسطح عموم و جامعه مورد دانست و ادامه داد: حوزه اندیشه شامل امر به معروف و نهی از منکر نیست.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت فرهنگی برای تقویت زیرساخت‌های اعتقادی و اینکه هدف از امر به معروف و نهی از منکر جلوگیری از منکر در جامعه است، افزود: هدف از امر به معروف و نهی از منکر تغییر رفتار مردم و نمود یافتن معروف‌ها در سطح جامعه و ترک منکر است.

حجت‌الاسلام یونس مهدوی‌نیا، دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان نیز در این مراسم، وظیفه آمران به معروف و ناهیان از منکر را بیدارسازی و هدایت مردم ذکر کرد و افزود: دشمنان اسلام با ابزار‌های مختلف به‌دنبال تضعیف نظام و اندیشه مردم هستند که آمران به معروف و ناهیان از منکر با انجام این فرضیه می‌توانند از بسیاری از ناهنجاری‌های به‌وجود آمده جلوگیری کنند.

انتهای پیام
captcha