چهارشنبه‌سوری در دام کلاهبرداران سایبری نیفتید
کد خبر: 4128185
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴
دانستنی‌های سایبری/ ۲۲

چهارشنبه‌سوری در دام کلاهبرداران سایبری نیفتید

پلیس فتا هشدار داد: مجرمان سایبری در پوشش فروش مواد محترقه با طراحی درگاه پرداخت جعلی، اطلاعات کارت بانکی را سرقت کرده و آن را خالی می‌کنند.

چهارشنبه‌سوری در دام کلاهبرداران سایبری نیفتیدبه گزارش ایکنا؛ فیشینگ Phishing یک روش مخرب برای دسترسی به اطلاعات بانکی افراد و سرقت اموالشان است. هکر‌ها درسال‌های اخیر تلاش‌های زیادی برای به سرقت بردن موجودی حساب‌های کاربران اینترنت کرده‌اند و از هر فرصتی برای این کار استفاده می‌کنند.
 
با نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال و فرا رسیدن چهارشنبه آخر سال، مجرمان سایبری فعالیت بیشتری برای حملات فیشینگ انجام می‌دهند؛ بنابراین رعایت نکات ایمنی و پرهیز از اعمال پرخطر چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی از اهمیت بالایی برخوردار است. چراکه مجرمان سایبری در پوشش فروش مواد محترقه با طراحی درگاه پرداخت جعلی، اطلاعات کارت بانکی را سرقت کرده و آن را خالی می‌کنند.
 
پلیس فتا در این راستا به والدین هشدار داده و توصیه کرده با نظارت بیشتر بر فرزندان خود، مراقب اغفال شدن آنها توسط کلاهبرداران سایبری در فضای مجازی باشند و یا با استفاده از این سایت‌ها به دنبال ساخت مواد محترقه خطرناک نباشند و در دام کلاهبرداران سایبری گرفتار نشوند.
انتهای پیام
captcha