برگزاری 100 جلسه ختم قرآن در ملایر همزمان با ماه رمضان
کد خبر: 4128729
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۸

برگزاری 100 جلسه ختم قرآن در ملایر همزمان با ماه رمضان

کارشناس واحد قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر از برگزاری بیش از 100 محفل جزءخوانی قرآن کریم همزمان با ماه مبارک رمضان در مساجد شهر و روستایی خبر داد.

ایرج یارمحمدی کارشناس واحد قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایرایرج یارمحمدی، کارشناس واحد قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، ضمن تبریک فرارسیدن سال نو و بهار طبیعت و همزمانی آن با بهار قرآن اظهار کرد: برنامه‌های مختلفی در این ایام توسط واحد قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر پیش‌بینی شده است.

وی از برگزاری مسابقه قرآنی ویژه کارکنان دولت براساس تفسیر سوره محمد(ص) در ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: برگزاری مسابقات اذان، مکبری و صحت قرائت نماز نیز برگزار می‌شود. برگزاری مسابقات اذان و مکبری در شهر ملایر و برگزاری پنج محفل انس با قرآن کریم در مساجد شهر و روستا نیز در دستور کار قرار دارد.

کارشناس واحد قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر برگزاری پنج کرسی تلاوت در مساجد شاخص در ايام ماه مبارک رمضان و برگزاری کرسی تلاوت قرآن اداری (در اداره میراث فرهنگی و گردشگری ملایر را نیز از دیگر برنامه‌های ماه رمضان برشمرد و تصریح کرد: برگزاری بیش از 70 کرسی تفسیر قرآن کریم با محوریت سوره محمد(ص) در مساجد و جلسات خانگی نیز پیش‌بینی شده است.

یارمحمدی برگزاری گردهمایی فعالان قرآنی شهرستان همراه با برنامه‌های قرآنی و صرف افطاری و برگزاری مراسم تجلیل از قاریان و سخنرانان طرح کرسی تلاوت را نیز از دیگر برنامه‌های ماه رمضان در ملایر دانست و گفت: مراسم ختم قرآن و پاسخ به شبهات اعتقادی توسط اساتید برجسته حوزوی توسط مؤسسه قرآن‌پژوهی محفل الصادقین هر شب همزمان با نماز مغرب و عشاء و صرف افطاری از دیگر برنامه‌های این ایام خواهد بود.

وی از برگزاری مراسم تجلیل از عوامل کرسی تلاوت قاریان، مفسران، مداحان و برگزارکنندگان مراسم جزء‌خوانی در ماه مبارک رمضان در ملایر خبر داد و افزود: جزءخوانی شاخص شهرستانی، مراسم احیای شب‌های قدر و تلاوت سور منتخب، قرائت جوشن کبیر نیز از دیگر برنامه‌های این ایام است.

یارمحمدی تهیه و توزیع افطاری، برگزاری کلاس‌های حضوری و مجازی قرائت قرآن کریم را نیز برنامه‌های دیگر واحد قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر در ماه مبارک رمضان برشمرد و از برگزاری بیش از 100 محفل جزء‌خوانی قرآن کریم (ختم قرآن) در مساجد شهر و روستا خبر داد و تصریح کرد: برگزاری بیش از 100 جلسه ختم قرآن در جلسات خانگی، برگزاری برنامه‌های قرآنی شامل قرائت قرآن، آموزش صحت قرائت نماز، ختم قرآن و اعمال ام داود ویژه معتکفان در دهه آخر ماه مبارک رمضان از دیگر برنامه‌های این ایام است.

وی برگزاری محفل قرآنی ثقلین در شب ولادت امام حسن مجتبی(ع) در مسجد امام حسن مجتبی(ع)، برگزاری کلاس‌های حفظ قرآن کریم، برگزاری ختم قرآن کریم به‌صورت مجازی برگزاری مسابقات متنوع قرآنی از سوی مؤسسات و خانه‌های قرآن، اجرای طرح کمک‌های مؤمنانه از سوی خانه‌های قرآن و مؤسسات قرآنی را نیز از دیگر برنامه‌های واحد قرآنی این اداره برشمرد.

یارمحمدی از هماهنگی جهت پخش تلاوت قرآن و ادعیه ماه مبارک و اذان و سخنرانی‌های مذهبی در بازار و حتی‌المقدور از طریق رادیوی تاکسی‌ها و اتوبوس‌های درون‌شهری و... فروشگاه‌های زنجیره‌ای، اجرای برنامه‌های متنوع قرآنی در فضای مجازی خبر داد و تصریح کرد: برپایی نمایشگاه قرآنی در دهه آخر ماه رمضان با هدف عرضه محصولات فرهنگی قرآنی و برپایی غرفه صحت قرائت نماز، اعزام قاری به مراکز و جلسات قرآنی جهت تلاوت قرآن را از دیگر برنامه‌های اداره تبلیغات اسلامی ملایر در ماه رمضان برشمرد.

وی اعزام مربی قرآن به جلسات جهت آموزش قرآن، اعزام قاری به مساجد و حسینیه‌ها جهت احیای شب قدر، سرکشی از جلسات قرآن خانگی و مراسم جزء‌خوانی قرآن، برگزاری پویش قرآن تلاوت سوره قدر ویژه کودکان و نوجوانان از برنامه‌های اداره تبلیغات اسلامی ملایر در بهار قرآن دانست.

انتهای پیام
captcha