مراکز اطعام مهدوی در یزد راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 4128953
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۳

مراکز اطعام مهدوی در یزد راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل کمیته امداد استان یزد با تشریح برنامه‌های این نهاد در ماه رمضان، از راه‌اندازی مراکز اطعام مهدوی با هدف تأمین اطعام و افطاری نیازمندان خبر داد.

محمد شجاعان، مدیرکل کمیته امداد یزدبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابط‌عمومی کمیته امداد، محمد شجاعان، مدیرکل کمیته امداد استان یزد در تشریح برنامه‌های این نهاد در ماه مبارک رمضان گفت: این برنامه‌ها در چهار محور جمع‌آوری کمک برای اطعام و افطاری، جذب حامی برای ایتام و محسنین، تأمین بسته‌های معیشتی برای نیازمندان و دریافت زکات فطره و کفاره اجرایی می‌شود.

شجاعان از راه‌اندازی مراکز اطعام مهدوی در سطح استان یزد برای تأمین اطعام و افطاری نیازمندان خبر داد و افزود: این نهاد در ماه مهمانی خدا با تبعیت از مولا امیرالمومنین(ع) و با توجه به سفارش‌ها و روایات فراوان اسلامی که در خصوص اطعام محرومان، به‌خصوص اطعام و افطاری به روزه‌داران رسیده است، شیوه‌های مختلفی برای دریافت کمک‌های مردمی برای اطعام مددجویان تحت حمایت در طی سال به ویژه ماه مبارک رمضان در نظر گرفته است که طبخ غذای گرم، کفاره عمد و غیر عمد، طرح همیان مولا (بسته غذایی)، نذر و قربانی و عقیقه از جمله این طرح‌ها است.

مدیرکل کمیته امداد یزد ضرورت کمک به ایتام و فرزندان محسنین را در ماه رمضان یادآور شد و گفت: مردم خداجوی استان یزد می‌توانند با مراجعه به دفاتر کمیته امداد در سراسر استان، یتیم یا فرزند نیازمند (محسنین) مورد نظر خود را انتخاب کرده و ماهیانه حداقل ۵۰ هزار تومان به آنها کمک کنند.

وی افزود: نیکوکاران یزدی همچنین می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه اینترنتی ekram.emdad.ir حمایت ایتام و فرزندان نیازمند موردنظر خود را بر عهده بگیرند. این سامانه قابلیت انتخاب شهر، جنسیت، سن و مبلغ اهدایی را دارد.

شجاعان ضمن دعوت از مردم و خیران یزدی برای مشارکت در طرح اطعام نیازمندان تأکید کرد: مردم نیکوکار استان یزد می‌توانند برای ارائه کمک‌های خود به نیازمندان از طریق شماره‌گیری کد دستوری #۰۳۵*۸۸۷۷* یا شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۸۱۳۶۷۷۷۷۷۷ اقدام کنند. پایگاه‌های کمیته امداد و مراکز نیکوکاری در سراسر استان آماده دریافت نذورات مردم شریف هستند.

انتهای پیام
captcha