فعالان قرآنی باید پیشگام در احیای جلسات خانگی قرآن باشند
کد خبر: 4128966
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹
امام جمعه بندرگز:

فعالان قرآنی باید پیشگام در احیای جلسات خانگی قرآن باشند

امام جمعه بندرگز با بیان‌ اینکه فعالان قرآنی باید پیشگام احیای جلسات خانگی قرآن باشند، گفت: مجالس ختم قرآن خانگی که در‌ گذشته در محلات رایج بود، یکی از کانون‎های مهم ارتباط اجتماعی و ترویج فرهنگ دینی در جامعه به شمار می‌رفت و در تقویت ارتباطات اجتماعی میان مؤمنان بسیار مؤثر بود.

امام جمعه بندرگز در سلسله جلسات قرآنی بندرگز

به گزارش ایکنا از گلستان، سلسله جلسات خانگی قرآن با عنوان «محفل روشنایی» با حضور امام جمعه شهرستان بندرگز، مدیر حوزه علمیه شهرستان شامگاه، ۲۷ اسفندماه در روستای لیوان شرقی بندرگز برگزار شد.

حجت‌الاسلام شهابی امام جمعه بندرگز در این محفل قرآنی بر ضرورت احیای سنت خانگی قرآن تأکید کرد و گفت: مجالس ختم قرآن خانگی که در گذشته در محلات رایج بود، یکی از کانون‎های مهم ارتباط اجتماعی و ترویج فرهنگی دینی در جامعه به‌شمار می‌رفت و در تقویت ارتباطات اجتماعی میان مؤمنان بسیار مؤثر بود.

امام جمعه بندرگز افزود: سنت‌های حسنه قدیمی را باید حفظ کنیم و اجازه ندهیم منسوخ و نابود شوند، دین اسلام با همین جلسات قرآن و هیئت‌ها حفظ شده است، لذا این جلسات منشأ تزریق معنویت و فرهنگ دینی به جامعه هستند.

حجت‌الاسلام شهابی انس و مأنوس بودن با قرآن را بهترین راهکار برای ارتباط با امام زمان(عج) معرفی و اظهار کرد: ماه مبارک رمضان و جلسات قرآن و روضه از بهترین فرصت‌ها برای زدودن کدورت از دل‌هاست.

امام جمعه بندرگز با بیان‌ اینکه فعالان قرآنی باید پیشگام احیای جلسات خانگی قرآن باشند، گفت: یکی از مشکلات امروز ما این است که نمی‌توانیم روایت درست از قرآن داشته باشیم و دشمن با هجمه رسانه‌ای روایت خودش را به جامعه القا کرده است، لذا این اقدام نباید مختص به ماه مبارک امسال بوده بلکه این حرکت باید مستمر ادامه پیدا کند.

انتهای پیام
captcha