امنیت ایران برای تمام گردشگران خارجی کامل است
کد خبر: 4129076
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶

امنیت ایران برای تمام گردشگران خارجی کامل است

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با اشاره به تلاش دشمنان در راستای ایران‌هراسی گفت:‌ امنیت ایران برای همه گردشگران و هم میهنان کامل است و کسی اجازه تعدی و برهم زدن امنیت را ندارد.

دیدار معاون استاندار فارس با مستندسازان گردشگری رسانه‌های مجازی چینبه گزارش ایکنا از فارس، محمد فرخ‌زاده، معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس امروز، 28 اسفندماه در دیدار جمعی از مستندسازان گردشگری رسانه‌های مجازی چین با اشاره به تلاش دشمنان در راستای ایران‌هراسی گفت: از رسانه‌های آزاد جهان انتظار می‌رود این تلاش ناعادلانه را با نشان دادن فضای امن و آرام ایران برای گردشگران خارجی، به دنیا نشان دهند.

وی بیان کرد: امنیت ایران برای همه گردشگران و هم میهنان کامل است و کسی اجازه تعدی و برهم زدن امنیت را ندارد و این باید به دنیا نشان داده شود که بهترین ابزار هم برای نشان دادن این واقعیت، رسانه است.

فرخ‌زاده، تهیه مستندی از ظرفیت‌های گردشگری ایران و استان فارس را اقدامی ارزشمند دانست و اظهار کرد: شاید برای یک چینی یا یک ایرانی هیچگاه اتفاق نیافتد که از دو کشور بازدید کنند اما با رسانه به راحتی می‌توان فضاها و سیمای کشورها را به مردم منتقل کرد.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس تأکید کرد: از هر تلاشی که در راستای افزایش مراودات گردشگری و فرهنگی دو کشور باشد استقبال می‌کنیم و علاقه‌مندیم که این اتفاق حتما صورت گیرد.

وی گفت: امیدواریم با تلاش‌های رسانه‌ها شاهد افزایش تورهای متعدد و متنوع در سطح استان فارس باشیم چرا که نفس برگزاری این تورها به معرفی فرصت‌ها و جاذبه‌های گردشگری کمک می‌کند.

فرخ‌زاده به ظرفیت میراث ناملموس و ظرفیت‌های گردشگری سلامت استان فارس نیز اشاره کرد و خواستار توجه رسانه‌ها و گردشگران خارجی به این دو مقوله شد.

در این دیدار مستندسازان چینی نیز در سخنانی ایران را برخلاف معرفی رسانه‌های معاند، کشوری آرام و زیبا با مردمانی مهربان و میهمان‌نواز عنوان کردند و گفتند: ما وظیفه خود می‌دانیم که امنیت، فرهنگ بالای مردم و جاذبه‌های ایران را به مردم کشورمان نشان دهیم زیرا با توجه به دوستی و ارتباط نزدیک دو کشور نیاز است که مردم چین ایران را بهتر بشناسند.

به گفته این مستندسازان، آخرین شناخت چینی‌ها از ایران متعلق به گذشته دور است و به همین دلیل اکثر آنان، ایران را به سرزمین پارس می‌شناسند که با توجه به اینکه امروز روابط دو کشور بهتر شده و روز به روز نیز این دوستی‌ها افزایش می‌یابد ما به عنوان رسانه نیز علاقه‌مندیم در افزایش این ارتباط نقش داشته باشیم و به معرفی دو کشور به مردمان این سرزمین‌ها بپردازیم.

طبق اعلام مستندسازان چینی، مستند تهیه شده از ظرفیت‌ها و آثار تاریخی و فرهنگی استان فارس در شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم مشهوری با یک میلیارد نفر مخاطب نمایش داده خواهد شد.

انتهای پیام
captcha