خدمت به مردم مهم‌ترین تکلیف مدیران دستگاه‌های اجرایی است
کد خبر: 4129151
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۴

خدمت به مردم مهم‌ترین تکلیف مدیران دستگاه‌های اجرایی است

استاندار کردستان گفت: امر به معروف و نهی از منکر دارای شئون متفاوتی برای تمام اقشار مختلف جامعه است که در این راستا ‌مهم‌ترین تکلیف و امر به معروف مدیران، خدمت به مردم است.

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان امروز، ۲۸ اسفند در مراسم تودیع و معارفه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان گفت: امر ‌به‌ معروف و نهی ‌از‌ منکر از فرایضی است که باید ضمیمه، نتیجه عمل را به همراه داشته باشد و این نتیجه با شناخت دقیق آن، شیوه‌های اعمال این فریضتین و حسن خلق در اجرای آن حاصل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر از فرایضی بوده که خداوند متعال در آیات قرآن کریم بسیار بر آن تأکید داشته است، افزود: در اجرای این فریضه اخلاق نیکو و حسن خلق بسیار حائز اهمیت است همانگونه که خداوند متعال در آیه 153 سوره آل عمران می‌فرماید: «فَبِمَا رَحْمَةٍ مِنَ اللَّهِ لِنْتَ لَهُمْ ۖ وَلَوْ كُنْتَ فَظًّا غَلِيظَ الْقَلْبِ لَانْفَضُّوا مِنْ حَوْلِكَ؛ [ای پیامبر!] پس به مهر و رحمتی از سوی خدا با آنان نرم خوی شدی، و اگر درشت خوی و سخت دل بودی از پیرامونت پراکنده می‌شدند».

استاندار کردستان بیان کرد: اخلاق نیکو و پسندیده پیامبر اکرم(ص) در طول دوران نبوتش موجب شده که تا به امروز نه تنها مسلمانان بلکه میلیاردها انسان شیفته اخلاق و منش پیامبر اکرم(ص) شده‌اند و بر همین اساس بهترین الگو در تمام زمینه‌ها برای ما می‌باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در محیط اداری نیز بازخورد، راندمان و کارآیی نیروی انسانی با برخورد برادرانه و حسن خلق بیشتر از فشار و برخورد چکشی ارتقا می‌یاید، ادامه داد: مهم‌ترین امر به معروف مدیر یک دستگاه اجرایی عملکرد درست و مناسب مدیر است.

زارعی‌کوشا در ادامه با اعلام اینکه در مدتی که در استان کردستان بوده‌ام سعی کرده وظیفه خود را به درستی انجام داده و عامل به سخنان خود باشم گفت: در طول یکسال گذشته ما در استانداری 44 سفر استانی داشتیم که انجام این امور در دستگاه‌های اجرایی امری لازم و ضروری است.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر دارای شئون مختلفی برای تمام اقشار جامعه است که در این راستا بزرگترین تکلیف و امر به معروف مدیران خدمت به مردم است لذا نمایش اخلاق‌مداری که باعث تضییع حقوق دیگری شود، عین منکر خواهد بود.

استاندار کردستان اظهار کرد: امروز تمام تلاش دشمنان نظام اسلامی این است که عنوان کنند، تفکر دینی کارایی لازم برای حاکمیت را ندارد و کسانی که کارآیی لازم را در مسئولیت خود نداشته باشند به دشمن کمک خواهند کرد.

وی در پایان یادآور شد: جهاد تبیین تنها بیان خدمات نظام از زبان یک مدیر نیست بلکه امروز مانع اصلی جهاد تبیین ناکارامدی مدیران دستگاه‌های اجرایی است.

33 هزار نفر کردستانی طلایه‌دار امر به معروف و نهی از منکر هستند

محمود الله‌مرادی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان در ادامه این مراسم گفت: در هر امری اگر مبانی انقلابی حاکم باشد، هیچگونه اختلافی وجود نخواهد داشت.

وی افزود: ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان در ابتدای فعالیت نیرو و امکانات خاصی در اختیار نداشت اما امروز بیش از ۳۳ هزار نفر طلایه‌دار امر به معروف و نهی از منکر با ستاد استان کردستان همکاری دارند و در اکثر شهرستان‌ها ستاد فعالیت دارد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان با اشاره به اینکه در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بیش از 500 نخبه عضویت دارند، بیان کرد: در این ستاد نگرش ما بیشتر بر نخبگان بود نه انسان‌هایی که ادعای خودنمایی دارند.

انتهای پیام
captcha