امر به معروف و نهی از منکر باید همراه با عقلانیت باشد
کد خبر: 4129155
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۹

امر به معروف و نهی از منکر باید همراه با عقلانیت باشد

معاونت امور استان‌ها و دستگاه‌های حاکمیتی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، عملکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان را وحدت‌آفرین خواند و افزود: برای امر به معروف و نهی از منکر باید کسب قدرت ایجاد شود و این قدرت باید همراه با عقلانیت باشد تا سبب افزایش سرمایه‌های اجتماعی و معروفات در جامعه شود.

حمیدرضا صادق‌زاده، معاونت امور استان‌ها و دستگاه‌های حاکمیتی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام حمیدرضا صادق‌زاده، معاونت امور استان‌ها و دستگاه‌های حاکمیتی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور امروز، ۲۸ اسفند در مراسم تودیع و معارفه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر در 31 استان و 326 شهرستان کشور فعال شده است.

وی عملکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان را وحدت‌آفرین خواند و افزود: برای امر به معروف و نهی از منکر باید کسب قدرت ایجاد شود و این قدرت باید همراه با عقلانیت باشد تا سبب افزایش سرمایه‌های اجتماعی و معروفات در جامعه شود.

معاونت امور استان‌ها و دستگاه‌های حاکمیتی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور بیان کرد: محور وحدت‌ و هم‌افزایی در جامعه امر به معروف و نهی از منکر است دراین راستا اجرای صحیح امر به معروف و نهی از منکر موجب همدلی و وحدت در جامعه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه وحدت، همدلی، انسجام و یکپارچگی، نشاط و بالندگی مردم استان کردستان ناشی از رهنمودهای قرآنی است، ادامه داد: اصل اساسی این وحدت و همدلی بر پایه امر به معروف و نهی از منکر بنا شده است.

حجت‌الاسلام صادق‌زاده در ادامه گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر 18 اصل را برای تشکل‌های مردم نهاد تعریف کرده است تا مطالبه‌گری در جهت بهتر شدن جامعه را انجام دهند.

وی با اشاره به توطئه‌های و فتنه‌های دشمنان علیه نظام مقدس انقلاب اسلامی و ملت ایران گفت: علیرغم این توطئه‌ها مردم کشورمان همواره در صحنه‌های حساس پای نظام ایستاده و با دشمنان مقابله کرده‌اند لذا باید بهترین خدمت را به این مردم ارائه داد.

ماموستا فایق رستمی، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در این مراسم گفت: همه پیامبران با معجزه رسالت خود را به مردم به اثبات رساندند اما با رحلت‌شان معجزه آن‌ها تمام شداما قرآن کریم به عنوان معجزه پیامبر ختمی مرتبت سرلوحه زندگی انسان‌ها قرار گرفته و تا روز قیامت در جهان پابرجا خواهد ماند.

وی خداوند متعال را اولین عامل به معروف دانست، افزود: امر به معروف و نهی از منکر از امتیازات خداوند متعال به امت رسول اکرم(ص) بوده است.

امام جمعه سنندج با تأکید بر اهمیت شایسته‌سالاری در انتخاب مدیران گفت: شایسته سالاری پشت میز نشستن نیست بلکه هر مدیر و هر مسئولی در جایگاه خدمت صادقانه به مردم شایسته سالار خواهد بود.

ماموستا رستمی در پایان به شاخصه‌های اخلاقی شایته سالار دینی اشاره کرد و یاداور شد: حرکت در مسیر خدمت به خلق، امانتداری، دلسوزبودن، صبر و یقین، ایثار و فداکاری از شاخصه‌های اصلی شایسته سالاری در انتخاب مسئولان است.

انتهای پیام
captcha