ویژه‌برنامه «رمضان‌گرد» در اصفهان برگزار می‌شود
کد خبر: 4129421
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷

ویژه‌برنامه «رمضان‌گرد» در اصفهان برگزار می‌شود

ویژه‌برنامه‌ گردشگری و مذهبی «رمضان‌گرد» با هدف معرفی مراکز تاریخی، مذهبی و امامزاده‌های شهر اصفهان در نوروز 1402 برگزار می‌شود.

فراخوان ویژه‌برنامه گردشگری «رمضان‌گرد» در اصفهان

علیرضا مساح، رئیس اداره گردشگری شهرداری اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان در خصوص برنامه‌های نوروزی این مجموعه در نوروز 1402، اظهار کرد: با توجه به همزمانی نوروز با ماه مبارک رمضان، اداره گردشگری شهرداری اصفهان ویژه‌برنامه‌ای گردشگری، معنوی و مذهبی با عنوان «رمضان‌گرد» تدارک دیده است.

وی افزود: این برنامه در سال گذشته نیز اجرا شد که بیش از ۱۵۰۰ نفر از شهروندان از آن بهره‌مند شدند و با توجه به نظرسنجی‌های انجام شده و رضایت شهروندان از این برنامه، تصمیم بر گسترش ویژه‌برنامه «رمضان‌گرد» گرفته شد تا با رفع کاستی‌های سال گذشته، در نوروز امسال نیز برگزار شود.

رئیس اداره گردشگری شهرداری اصفهان با بیان اینکه ویژه‌برنامه «رمضان‌گرد» در تاریخ پنجم تا 10 و ۱۴ تا ۱۷ فروردین‌ماه برگزار می‌شود، گفت: مکان‌هایی که در این برنامه مورد بازدید قرار می‌گیرند، مراکز تاریخی، مذهبی و امامزاده‌های شهر اصفهان هستند.

وی تصریح کرد: مخاطبان ویژه‌برنامه «رمضان‌گرد» در دو بخش، اطلاعات دریافت می‌کنند؛ بخش اول شامل اطلاعات تاریخی، معماری، هنری و زیبایی‌شناسی مربوط به مراکز مورد بازدید است و بخش دوم به وقایع معنوی و مذهبی مربوط می‌شود که به‌ویژه در ماه مبارک رمضان در این بقاع متبرکه انجام می‌شده است.

مساح یادآور شد: ویژه‌برنامه «رمضان‌گرد» از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۹ برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه باید در سایت www.shahrvandticket.ir ثبت‌نام کنند و در زمان مقرر که به آنها اختصاص داده می‌شود، در مکان مورد نظر حاضر شوند.

وی ادامه داد: سال گذشته، ویژه‌برنامه «رمضان‌گرد» در مجموعه تخت فولاد برگزار شد و با توجه به اینکه این مجموعه، مکانی حائز اهمیت است که باید برنامه خاصی به آن اختصاص داده شود، مقرر شد امسال ویژه‌برنامه «رمضان‌گرد» در این مکان برگزار نشود.

رئیس اداره گردشگری شهرداری اصفهان اضافه کرد: با توجه به این موضوع مقرر شد ویژه‌برنامه «رمضان‌گرد» در نقاطی برگزار شود که از نظر مذهبی و معنوی مورد توجه مردم اصفهان قرار دارند، مانند مقبره علامه مجلسی که یکی از مراکز ویژه و مورد توجه مردم این شهر به شمار می‌رود. لذا، این ویژه‌برنامه در امامزاده جعفر(ع)، امامزاده اسماعیل(ع)، امامزاده هارون ولایت(ع) و مقبره علامه مجلسی برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: «رمضان‌گرد» به معرفی شخصیت‌های معنوی که در این مقبره‌ها به خاک سپرده شده‌اند، تبیین نقش آنها در تاریخ تشیع و اسلام و جایگاه علمی‌شان می‌پردازد. 

مساح تأکید کرد: شهروندان و مسافران نوروزی برای شرکت در این برنامه باید هزینه پرداخت کنند، زیرا در پایان به حاضران افطاری داده خواهد شد که هزینه آن حدود ۸۰ هزار تومان است.

مساح با بیان اینکه مخاطب ویژه‌برنامه «رمضان‌گرد» بیشتر شهروندان هستند و اگر مسافران نوروزی بخواهند در این برنامه شرکت کنند، پذیرای آنها نیز خواهیم بود، گفت: در نوروز امسال برای شهروندان اصفهانی چند برنامه ویژه نیز در زمینه برنامه «نیم‌رخ» پیش‌بینی شده است که در مکان‌هایی برگزار می‌شود که مردم اصفهان همواره در طول تاریخ برای اجرای آیین‌های مذهبی به آنها مراجعه می‌کردند.

وی اظهار کرد: این مکان‌ها که پشتوانه فرهنگی و مذهبی دارند، باید بیشتر به مردم معرفی شوند و هدف از اجرای برنامه‌های گردشگری، معنوی و مذهبی در این مکان‌ها نیز توجه به همین موضوع است.

انتهای پیام
captcha