نمادهای شهر تاریخی یزد باید حفظ شود
کد خبر: 4129485
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۹

نمادهای شهر تاریخی یزد باید حفظ شود

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به اینکه بادگیرها به‌عنوان یکی از نمادهای یزد محسوب می‌شود، بر حفظ نمادهای شهر تاریخی یزد تأکید کرد.

دیدار فعالان گردشگری با امام جمعه بخش مرکزی یزدبه‌ گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزد، امروز، دوم فروردین‌ در دیدار با مدیرکل و فعالان میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد با بیان اینکه ملت ایران فصلی را به‌عنوان آغاز سال انتخاب کرده که پیام‌های زیادی در آن نهفته است، اظهار کرد: دعای آغاز سال دربردارنده شکوفایی و تحول است و سبقه مهدوی دارد و به زمان ظهور و تحول حقیقی اشاره دارد. 

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه مرحوم صدوقی، ناصری و… علاقه‌مند به سکونت در بافت قدیم بوده‌اند افزود: زمانی در بافت قدیم، مسئله خانه‌های بومگردی بسیار مطرح است که ضمن حفظ این فرهنگ، حیات معنوی و حیات بافت قدیم هم حفظ شود، لذا باید زندگی را در آن ادامه داد که این مقوله نیازمند برنامه است. 

مدرسی با بیان اینکه برای این چشم‌انداز میراثی باید با برنامه باشیم، گفت: خستگی سرمایه‌گذاران در برخی از مقوله‌ها مشهود است، و این نیازمند همراهی بیشتر مدیران است تا سرمایه‌گذاران خصوصاً در بخش گردشگری احساس خستگی نکنند. 

وی به زیرساخت‌ها و مقوله انرژی اشاره کرد و گفت: دولت باید این زیرساخت‌ها را تأمین کند و باید این امکانات در زمان احیا مهیا شود. 

مدرسی به بادگیرها به‌عنوان نمادهای یزد اشاره کرد و گفت: نمادهای یزد باید حفظ شوند، از طرفی باید در حوزه صنایع‌دستی زمینه را برای خرید اقشار متمکن جامعه فراهم کنیم و کشش و ایجاد رغبت در این قشر فراهم کنیم.

احمد آخوندی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد نیز در این نشست گفت: خوشبختانه با افتتاح شرکت هوایی یزد ایر و در سال جاری نسبت به سال گذشته ورودی هوایی به یزد رشد داشته است که نشان می‌دهد اگر زیرساخت لازم فراهم شود، تقاضا برای آن وجود دارد.

انتهای پیام
captcha