گردشگری در اماکن تاریخی یزد با عینک هوشمند مجازی
کد خبر: 4130138
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸

گردشگری در اماکن تاریخی یزد با عینک هوشمند مجازی

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد از نمایش تصاویر و فیلم‌های سه‌‌بُعدی اماکن تاریخی و مذهبی شهر دارالعباده یزد در مسجد جامع یزد خبر داد.

گردشگری در اماکن تاریخی و مذهبی یزد با عینک هوشمند مجازیبه گزارش ایکنا از یزد، هما خورشیدی، سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، امروز، 7 فروردین ماه در جمع خبرنگاران گفت: کارگروه گردشگری هوشمند با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد در ایام نوروز از 25 اسفندماه تا 12 فروردین‌ماه جاری در محل مسجد جامع یزد با شعار «مرز بین واقعیت تا رؤیا با عینک هوشمند مجازی» اقدام به نمایش تصاویر و فیلم‌های سه‌بُعدی اماکن تاریخی و مذهبی شهر دارالعباده یزد کرده‌ است.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد ادامه داد: این امر باعث ایجاد نشاط اجتماعی و علاقه‌مندی گردشگران و انگیزه جهت بازدید از اماکن تاریخی و مذهبی یزد شده است، به‌ نحوی‌ که گاهی اوقات بازدیدکنندگان در صف ایستاده تا بتوانند مکان‌ها را از دید دیگری ببینند.

خورشیدی اضافه کرد: اماکن تاریخی مذهبی نمایش داده‌ شده شامل مجموعه امیرچقماق شامل تکیه، مسجد، بازارچه حاج قنبر، پایاب، آب‌انبار و...، مسجد جامع کبیر یزد و بافت تاریخی اطراف مسجد جامع، آسیاب وزیر و قنات زارچ، باغ دولت‌آباد، خانه لاری‌ها، زندان اسکندر و امامزاده جعفر(ع) است.

وی اظهار کرد: مکان‌هایی که در حالت عادی قابلیت بازدید ندارند نظیر پشت‌بام و مناره‌های مسجد جامع و ... در این عینک‌های هوشمند قابل‌ مشاهده هستند.

خورشیدی با اشاره به استقبال گردشگران از ابزارهای هوشمند اطلاع‌رسانی و عینک‌های هوشمند واقعیت مجازی گفت: امیدواریم با حمایت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد، اماکن دیگر نیز به این مجموعه‌ها اضافه‌ شده و بتوانیم در حوزه تولید محتوا و گردشگری الکترونیک گامی بزرگ برداریم.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد بیان کرد: کانون گردشگری هوشمند شهر پایدار میراث جهانی (راه‌بلد) به‌عنوان سازمان مردم‌نهاد در راستای اهداف خود در حوزه‌های گردشگری و گردشگری هوشمند به‌عنوان پل ارتباطی بین اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، شهرداری و استانداری یزد فعالیت‌های داوطلبانه خود جهت معرفی پتانسیل‌های گردشگری یزد و نظارت بر تولید محتوای فاخر و معرفی تلاش‌های ارگان‌های مرتبط پیشگام بوده و راستای شعار یزد نوین پیش می‌رود.

انتهای پیام
captcha