اعتصاب غذای زنان فعال سعودی بازداشت شده
کد خبر: 4130491
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۰

اعتصاب غذای زنان فعال سعودی بازداشت شده

سازمان های حقوق بشری اعلام کردند که سلما الشهاب فعال سعودی بازداشت شده به همراه هفت زندانی زن دست به اعتصاب غذا زده اند.

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه عربی 21، سازمان حقوق بشری القسط اعلام کرد که سلما الشهاب فعال سعودی بازداشت شده که در حال گذراندن محکومیت 34 سال زندان است، در اعتراض به بازداشت ظالمانه و محاکمه صوری خود از 23 مارس به همراه سایر زنان بازداشتی دست به اعتصاب غذا زده است.

در ژانویه گذشته، عفو بین‌الملل از سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی خواست تا سلما الشهاب فعال سعودی بازداشت شده را بدون قید و شرط و به مناسبت دو سال بازداشت وی آزاد کند. این سازمان محاکمه وی را بسیار ناعادلانه توصیف کرد.

دادگاهی در عربستان سعودی سلما را به دلیل فعالیت در شبکه های اجتماعی به شش سال حبس محکوم کرده بود و سپس او را به 34 سال حبس با ممنوعیت سفر برای مدتی مشابه محکوم کرد.

سلما الشهاب یک حساب کاربری در توییتر دارد که شاهد پیگیری وضعیت فعالان و مخالفان سعودی بود. این فعال حقوق بشری دانشجوی دانشگاه لیدز در بریتانیا بود.

عفو بین‌الملل در حساب توئیتری خود درباره وی نوشت: دو سال از زندانی شدن سلما الشهاب، فعال و دانشجوی دکترای سعودی به دلیل توئیت‌های مسالمت آمیزش در حمایت از حقوق زنان می‌گذرد.

این سازمان خاطرنشان کرد که حکم علیه الشهاب در پی یک محاکمه کاملا ناعادلانه صادر شده است.

انتهای پیام
captcha