بازدید ۹۰۰ هزار گردشگر از جاذبه‌های گردشگری قزوین
کد خبر: 4131137
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶

بازدید ۹۰۰ هزار گردشگر از جاذبه‌های گردشگری قزوین

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین از بازدید ۹۳۶ هزار گردشگر نوروزی از آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری این استان تا پایان آخرین روز تعطیلات نوروز خبر داد.

امامزاده حسین قزوین

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین، علیرضا خزائلی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین، با اشاره به اینکه تا پایان تعطیلات نوروز ۹۳۶ هزار گردشگر نوروزی از آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری قزوین بازدید داشتند، گفت: بیشترین آمار بازدید در این مدت مربوط به دولتخانه صفوی و موزه‌های این مجموعه، کاروانسرای سعدالسلطنه و آستان مقدس امامزاده‌حسین(ع) در شهر قزوین بوده و منطقه نمونه گردشگری باراجین، منطقه الموت و منطقه نمونه گردشگری آوج و آبگرم نیز از آثار طبیعی پربازدید استان از سوی گردشگران نوروزی بود.

وی بیان کرد: طی این مدت بیش از ۸۱ هزار نفر از مسافران نوروزی نیز در اماکن اقامتی رسمی و غیررسمی استان قزوین اقامت داشته‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین افزود: در این ایام همچنین بیش از ۱۱۰۰ بازدید نظارتی توسط اعضای کمیته نظارت بر تأسیسات گردشگری و بازرسان ستاد اجرایی خدمات سفر استان صورت گرفته است.

خزائلی یادآور شد: در ایام نوروز همچنین ۱۱ نوروزگاه در سطح استان برگزار شد که به‌دلیل تقارن نوروز با ماه مبارک رمضان، تمرکز اجرای برنامه‌‎ها در ساعات پس از اذان مغرب و عشاء بود.

انتهای پیام
captcha