انجام معاینات پزشکی بیش از ۲ هزار متقاضی حج تمتع در یزد
کد خبر: 4131547
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۱

انجام معاینات پزشکی بیش از ۲ هزار متقاضی حج تمتع در یزد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به معاینات پزشکی حجاج از ویزیت بیش از دو هزار و 100 نفر از متقاضیان حج تمتع تاکنون در درمانگاه هلال احمر خبر داد.

انجام معاینات پیش از اعزام حج در درمانگاه جمعیت هلال احمر یزدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط‌عمومی هلال‌احمر، محسن حرازی‌زاده، مدیرعامل جمعیت هلال احمر یزد گفت: در مجموع سه هزار و 75 نفر به حج تمتع امسال اعزام می‌شوند که تاکنون بیش از دو هزار و 100 نفر در درمانگاه هلال احمر با حضور بیش از 11 پزشک ویزیت شدند.

وی ادامه داد: معاینات ویژه در مرکز و شهرستان‌ها با استفاده از پزشکان مجرب و با سابقه حج انجام می‌شود و در ادامه معاینات، واکسیناسیون حجاج هم صورت می‌گیرد. هدف از انجام معاینات پزشکی سنجش توانایی جسمی، روحی و روانی حجاج است که این امر باید به خوبی انجام پذیرد تا دچار مشکلات بعدی نشویم.

حرازی‌زاده افزود: حجاج می‌توانند هر روزه از ساعت هفت صبح الی 19 در درمانگاه هلال احمر واقع در خیابان کاشانی برای معاینات پزشکی حضور پیدا کنند و حجاج در شهرستان‌ها هم می‌توانند نیز به شعب هلال احمر مراجعه کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد بیان کرد: حجاج علاوه بر معاینه پزشکی، باید در مورد بیماری‌های احتمالی خود به پزشک معالج گزارشی را ارائه داده و نوار قلبی را نیز برای اطلاع از سلامتی خود به مراکز معاینه ارائه کنند.

وی گفت: واکسیناسیون حجاج نیز قبل از عزیمت آنها با همکاری پزشکان متخصص و معاونت درمان و در محل درمانگاه هلال احمراستان انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha