محفل جزء‌خوانی قرآن به همت مؤسسه مصباح الهدی لاهیجان برگزار شد
کد خبر: 4131579
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹

محفل جزء‌خوانی قرآن به همت مؤسسه مصباح الهدی لاهیجان برگزار شد

محفل جزء‌خوانی قرآن کریم از سوی مؤسسه قرآن و عترت مصباح الهدی لاهیجان در روزهای ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود که در هر جلسه یک جزء از قرآن همراه با تفسیر برخی از آيات ارائه می‌شود.

جلسات خانگی قرآنماه مبارک رمضان بهار قرآن است و هر کس به قدر توان خود تلاش دارد تا سهمی از این دریای برکت بردارد و در این بین برگزاری جلسات خانگی قرآن یک دورهمی صمیمی از جنس معنویت قرآنی است.

برگزاری محافل خانگی قرآن یکی از فرصت‌های انس بیشتر با قرآن کریم است که معمولاً از سوی بانوان بیشتر مورد استقبال قرار دارد و در طول ماه مبارک رمضان در منازل برگزار می‌شود؛ به یکی از این محافل قرآنی می‌رویم که به همت مؤسسه قرآن و عترت مصباح الهدی لاهیجان در منزل یکی از شهروندان برگزار می‌شود.

منیژه ارمندی، مدیرعامل مؤسسه قرآن و عترت مصباح الهدی لاهیجان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با اشاره به برگزاری جلسات خانگی قرآن کریم اظهار کرد: این مؤسسه در طول سال برنامه‌های متنوع قرآنی و فرهنگی را در حد توان خود اجرا می‌کند.

وی با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام، گفت: پيامبر اكرم(ص) در روایتی مى‌فرمايند: «نَوّرُوا بُیُوتَکُمْ بِتِلَاوَةِ الْقُرْآنِ؛ خانه‌‏هاى خود را با خواندن قرآن نورانى كنيد» و با تأسی به این‌ فرموده حضرت محمد(ص) و بهره بردن از ساعات پربرکت بهار قرآن، برگزاری محافل خانگی قرآن کریم طی ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود و بسیار هم مورد استقبال بانوان قرار دارد.

ارمندی تصریح کرد: روزه‌داری در ماه رمضان یک روش تمرین در مسیر تربیت الهی است و قطعاً تربيت بدون تعليم ممکن نمى‏‌شود و قرآن تعليم دهنده است و باید فرد در حد توان خود با آیات نورانی وحی مأنوس شود.

مدیرعامل مؤسسه قرآن و عترت مصباح الهدی لاهیجان گفت: این محفل در همه روزهای ماه مبارک رمضان از ساعت 9:30 تا 11 صبح برگزار می‌شود که در هر جلسه یک جزء از قرآن کریم همراه با تفسیر برخی از آيات ارائه می‌شود و شرکت در این محفل برای همه بانوان آزاد است.

انتهای پیام
captcha