۷۰ پرونده قصاص در سیستان‌و‌بلوچستان به سازش ختم شده است
کد خبر: 4132229
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳
طی سال گذشته

۷۰ پرونده قصاص در سیستان‌و‌بلوچستان به سازش ختم شده است

رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: در سال گذشته ۷۰ پرونده محکوم به قصاص در استان سیستان‌و‌بلوچستان، به سازش ختم شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین بندانی، رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستانبه گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، حجت‌الاسلام والمسلمین بندانی، رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان امروز، 19 فروردین‌ماه، گفت: در سال گذشته ۴۵ هزار و ۳۸۹ فقره پرونده به شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان وارد شده که از مجموع پرونده‌های وارده به شوراهای حل اختلاف استان، ۳۱ هزار و ۲۳۲ فقره پرونده وارده حقوقی و ۱۴ هزار و ۱۵۷ فقره پرونده وارده کیفری بوده است.
 
رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین از مجموع این پرونده‌ها ۴۳ هزار و ۵۱۸ فقره پرونده، وارده شهری و هزار و ۸۷۱ فقره پرونده، وارده روستایی بوده است، از مجموع پرونده‌های وارده به شوراهای حل اختلاف ۴۵ هزار و ۷۸۸ فقره پرونده مختومه شده است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین بندانی با اشاره به پرونده‌های قابل صلح نیز گفت: از این تعداد پرونده ۲۷ هزار و ۹ فقره پرونده قابل صلح بوده که ۹ هزار و ۱۷۳ فقره پرونده مصالحه شده است.
 
وی افزود: با تلاش اعضای کارگروه، رؤسای حوزه‌های قضایی، مددکاران زندان، اعضای شوراهای حل اختلاف، صلح‌یاران و ریش‌سفیدان استان، تا کنون ۷۰ فقره پرونده محکوم به قصاص در سیستان و بلوچستان به سازش ختم شده و ۷۰ نفر به آغوش خانواده بازگشته‌اند.
 
دبیر کارگروه صلح در پرونده‌های قصاص استان با اشاره به پرونده‌های سازش یافته قصاص نیز گفت: از تعداد ۷۰ فقره پرونده محکوم به قصاص که به سازش ختم شده است، ۲۶ فقره پرونده در شعبات سازشی مرکز استان، ۵ فقره پرونده در شهرستان سراوان، ۲ فقره پرونده در شهرستان خاش، ۳ فقره پرونده در شهرستان هیرمند، و از شهرستان‌های میرجاوه، دلگان، مهرستان و زهک هرکدام یک فقره پرونده، شهرستان دشتیاری ۲ فقره پرونده، ۶ فقره پرونده در زابل، ۸ فقره پرونده در ایرانشهر، ۹ فقره پرونده در چابهار و ۵ فقره پرونده در فنوج به سازش ختم شده است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین بندانی ادامه داد: شوراهای حل اختلاف با تکیه بر تعالیم دینی و اثرگذاری فرهنگ اسلامی با هدف ترویج صلح و سازش بین طرفین پرونده‌های قضایی توانسته نقش مهمی در احیای ارزش‌های اصیل دینی و ملی مانند مدارا و صلح داشته باشد.
انتهای پیام
captcha