تاکید بر تولید تفاسیر تخصصی در شورای مشورتی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی
کد خبر: 4132510
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳

تاکید بر تولید تفاسیر تخصصی در شورای مشورتی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی

جلسه شورای مشورتی قرآنی دبیرخانه شورای انقلاب فرهنگی کشور با حضور جمعی از پیشکسوتان و فعالان قرآنی تشکیل و بر لزوم تولید تفاسیر تخصصی و پرداختن تخصصی به مباحث مرتبط با قرائات تاکید شد.

ارسال/ تاکید بر تولید تفاسیر تخصصی در شورای مشورتی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگیبه گزارش ایکنا، جلسه شورای مشورتی قرآنی دبیرخانه شورای انقلاب فرهنگی کشور ۱۹ فروردین ماه در تهران با حضور جمعی از پیشکسوتان و فعالان قرآنی و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و حجت‌الاسلام والمسلمین قمی، رئیس سازمان تبلیغات کشور تشکیل شد.

در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی رضایی اصفهانی، مترجم و مفسر قرآن در سخنانی برای انس بیشتر با قرآن تاکید کرد: برای تحقق انس بیشتر جامعه با قرآن نیازمند انجام چند کار اساسی از جمله ترجمه تفسیری، مباحث میان رشته‌ای قرآن و علوم و تولید تفاسیر تخصصی در این زمینه هستیم.

وی افزود: تخصصی‌شدن مباحث قرائات و پرداختن به حوزه قرآن و هنر و نیز لزوم مراقبت از ترجمه و تفسیر (ممیزی ترجمه و تفسیر توسط حوزه علمیه قم از طریق انجمن‌‌های علمی) همچنین پاسخ به شبهات مربوطه به‌ویژه مستشرقان و تابعین آنها از  دیگر امور لازم در این زمینه است.

انتهای پیام
captcha