برنامه‌های قرآنی و ماه رمضان شهرداری تهران + فیلم
کد خبر: 4133069
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴
توکلی‌زاده اعلام کرد:

برنامه‌های قرآنی و ماه رمضان شهرداری تهران + فیلم

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ضمن اشاره به برنامه‌های قرآنی شهرداری تهران در ماه مبارک رمضان گفت: جامعه قرآنی کشور فعال شده‌ و اساتید و نخبگان قرآنی پویا شده‌اند و در کنار هم یک جریان قرآنی جدید را در کشور در حال سامان دادن هستند.

به گزارش ایکنا، جشنواره قرآنی آرمان با هدف محرومیت‌زدایی از ساحت مقدس قرآن کریم در شهر تهران، سایر کلان‌شهر‌ها و دیگر کشور‌های بین‌المللی، خصوصا محور مقاومت از ابتدای ماه مبارک رمضان در شهر تهران آغاز شده است و تا پایان ماه مبارک رمضان، بحث آموزش و پویش‌های این جشنواره پیش خواهد رفت.

محمدامین توکلی‌زاده، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با حضور در غرفه شورای عالی قرآن شهرداری تهران در نمایشگاه قرآن در این خصوص گفت: معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در دوره جدید مدیریت شهری کار خود را با تمرکز بر دو موضوع اصلی شروع کرده است. این دو موضوع شامل هویت و سبک زندگی است.

وی افزود: موضوع هویت با زیربخش‌های هویت ملی، انقلابی و هویت دینی است؛ و سبک زندگی هم در سه سطح سبک زندگی فردی، سبک زندگی خانوادگی و سبک زندگی اجتماعی دنبال می‌شود. تمرکز و فعالیت بر روی این فعالیت‌ها ادامه داشت تا اینکه جشنواره‌های آرمان که به عنوان جشنواره‌های اصلی مدیریت شهری در شهر تهران خواهند بود، آغاز شد.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تصریح کرد: جشنواره‌های آرمان کار خودشان را از حسینیه جماران، میعادگاه عاشقان امام و انقلاب شروع کرد. این جشنواره افتخار دارد که به نام شهید بزرگی که در سال ۱۴۰۱ زیر شکنجه اراذل و اوباش در شهر تهران شهید شده بود یعنی شهید آرمان علی‌وردی، کار خودش را آغاز کند.

توکلی‌زاده ادامه داد: با رسیدن به ماه مبارک رمضان جشنواره آرمان رنگ و بوی قرآنی گرفت و کار خودش رو با تمرکز بر روی سوره مبارکه حجرات و مفاهیم آن ادامه داد. بر این اساس حفظ، قرائت، تفسیر و استفاده از معانی و مفاهیم سوره حجرات بحث اصلی جشنواره آرمان در این دوره است.

وی بیان کرد: با توجه به تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در سایت جشنواره و استقبال خوبی که مخاطبان داشتند، این جشنواره به مرحله اجرایی رسید و تا دهه کرامت به کار خود ادامه خواهد داد. بر این اساس در این دوره سعی خواهیم کرد خانه‌های قرآن و عترت محلات تهران در ۳۵۳ محله را مجدداً احیا و فعال کنیم.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه شورای عالی قرآن مناطق ۲۲گانه تهران احیا خواهند شد، اظهار کرد: این اقدام هم به جهت این است که بتوانیم در کنار جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، در حوزه قرآن هم فعال شویم و در توسعه سبک زندگی قرآنی نقش ایفا کنیم.

توکلی‌زاده تصریح کرد: امروز الحمدلله اتفاقات خوبی در عرصه قرآن در کشور رخ داده است. جامعه قرآنی کشور فعال شده و اساتید و نخبگان قرآنی پویا شده‌اند و در کنار هم یک جریان قرآنی جدید را در کشور در حال سامان دادن هستند. ما هم به نوبه خودمان وظیفه داریم در کنار این جبهه فرهنگی قرآنی قرار بگیریم و نقش خود را ایفا کنیم.

وی به فعالیت‌های نمایشگاه قرآن اشاره کرد و گفت: امروز در ماه مبارک رمضان و در نمایشگاه قرآن شاهد استقبال خوب مردم از فعالیت‌های قرآنی هستیم. این موضوع وظیفه و تکلیف ما را سنگین‌تر می‌کند، چراکه متوجه می‌شویم مخاطبان ما با قرآن و کلام الهی ارتباط وسیقی دارند و ما نیز باید بتوانیم با استفاده از زیرساخت‌های موجود در شهر و امکاناتی که در اختیار داریم در توسعه فرهنگ قرآنی نقش ایفا کنیم و در انجام وظایف و مسئولیت‌های خود موفق باشیم.

به گزارش ایکنا، این جشنواره قرآنی که به مناسبت گرامیداشت شهید آرمان علی‌وردی به این نام، نامگذاری شده است، در مرحله اول برگزاری خود، با محوریت سوره مبارکه حجرات آغاز شده و در قالب برنامه رادیویی ۵۱ قسمتی از شنبه ۲۷ اسفندماه ساعت ۱۷ به تهیه‌کنندگی فاطمه کاشانی‌وحید و اسماعیل شامانیان، اجرای کارشناسی مهدی سیفی و کارشناسی مهدی نادی تقدیم شنوندگان می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاع از جزئیات و شرکت در این مسابقه و جشنواره قرآنی به پایگاه اینترنتی www.armanjashnvareh.com مراجعه کرده یا در پیام‌رسان‌های داخلی به شماره ۰۹۳۵۹۹۰۱۶۱۶ پیامک دهند.

انتهای پیام
captcha