حجاب در ارکان مختلف دانشگاه علوم پزشکی یزد رعایت شود
کد خبر: 4133076
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱

حجاب در ارکان مختلف دانشگاه علوم پزشکی یزد رعایت شود

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به اینکه عفاف و حجاب خط قرمز این دانشگاه است گفت: این موضوع باید در ارکان مختلف دانشگاه رعایت شود.

نشست هم اندیشی عفاف و حجاببه گزارش ایکنا از یزد، سید مهدی هاشمی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، امروز، 21 فروردین در نشست هم‌اندیشی در زمینه عفاف و حجاب، مسئله عفاف و حجاب را خط قرمز دانشگاه دانست و گفت: همه باید آمر به معروف باشیم و در ارکان مختلف مدیریتی دانشگاه این مهم رعایت شود.

وی با تأکید بر هماهنگی بین‌ بخشی و ایجاد وحدت رویه برای حل این معضل، اظهار امیدواری کرد: از انفعال چندماه گذشته خارج شویم و با روش غیرتنش‌زا به صورت کشوری و ملی ترسیم خطوط انجام شود تا وارد کار شویم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد خطاب به تمام ارکان دانشگاه مسائل فرهنگی را اولویت کار دانشگاه دانست و تأکید کرد: همگی به مقدار مسئولیت‌مان وظیفه بیشتری در این زمینه داریم.

هاشمی با اشاره به اینکه بدون تنش و آرام آرام به سمت فضای فرهنگی مناسب پیش برویم‌ گفت: الحمدلله مسئله‌ای در این خصوص در دانشگاه وجود ندارد و با ترمیم و بهسازی و با ادامه این جلسات اهداف محقق خواهد شد.

وی بیان کرد: مبارزه با تزلزل فرهنگی ایجاد شده توسط دشمن نیاز به هزینه دارد و باعزم جدی در سطوح مختلف دانشگاه، می‌توان ترمیم فرهنگی را انجام داد.

اعظم السادات کلاهدوزان، کارشناس دبیرخانه کمیته انطباق دانشگاه، آیین‌نامه و موازین انطباق براساس ماده ۴۲۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی را تبیین کرد.

حجت‌الاسلام مسلم زمانیان، عضو هیأت علمی گروه معارف نیز در این نشست در خصوص پاسخ به سؤالات پرتکرار و شبهات عفاف و حجاب، به منطق حجاب در اسلام اشاره کرد و گفت: بر اساس نتایج مطالعات انجام شده ۷۰ درصد علل بی‌حجابی منشأ اخلاقی و روانشناختی دارد.

وی با بیان اینکه بی حجابی کرامت زن را نابود می‌کند و می‌شکند، افزود: افزایش بی‌حجابی عدم تعهد مرد را به همراه خواهد داشت.

زمانیان در پایان به تقویت روح عبودیت و معادباوری تأکید کرد و گفت: با این مهم انسان از درون متحول می‌شود.

یادآور می‌شود، نشست هم‌اندیشی پاسخ به سؤالات پرتکرار و شبهات در مورد عفاف و حجاب به همت دبیرخانه شورای امر به معروف و نهی از منکر، دبیرخانه عفاف و حجاب و کمیته انطباق با حضور رؤسای بیمارستان‌ها، رؤسای دانشکده‌ها و رؤسای شبکه‌ها برگزار شد.

انتهای پیام
captcha