مفاهیم قرآن در همه ابعاد زندگی انسان‌ها نهادینه شود
کد خبر: 4133148
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۱
رئیس سازمان بسیج اساتید لرستان:

مفاهیم قرآن در همه ابعاد زندگی انسان‌ها نهادینه شود

علی نظری با تأکید بر ترویج محافل انس با قرآن و تأمل و تفکر در معنای آیات گفت: قرآن کریم انسان‌ها را به‌سوی حیات طیبه و شهر پاک، هدایت و راهبری می‌کند؛ باید سعی کنیم مفاهیم قرآن در همه ابعاد زندگی‌مان نهادینه شود.

علی نظری، رئیس دانشگاه لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه لرستان، علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان، محمد حیاتی، معاون فرهنگی و اجتماعی و حسن صالحی‌راد، مدیر حمایت و پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه و همزمان در راستای تداوم سلسله نشست‌های انس با قرآن کریم معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان شامگاه دوشنبه، 21 فروردین‌ماه در محفل انس با قرآن کریم مسجد حضرت امام رضا(ع) محله اسدآبادی خرم‌آباد حضور یافتند.

در این محفل قرآنی، آیاتی از قرآن کریم توسط سیدمحمد شاهرخی قرائت شد و نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت حجت‌الاسلام میثم میریان اقامه شد.

علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان در این محفل معنوی با بیان اینکه قرآن کریم درس زندگی برای بشریت است، گفت: این‌گونه محافل انس با قرآن کریم و تأمل و تفکر در معنای آیات، باید در جامعه گسترش یابد. قرآن کریم انسان‌ها را به‌سوی حیات طیبه و شهر پاک، هدایت و راهبری می‌کند.

وی ادامه داد: محافل انس با قرآن کریم که غروب‌های ماه مبارک رمضان در مساجد برگزار می‌شوند، محافلی کاملاً نورانی و مبارک هستند؛ باید سعی کنیم مفاهیم قرآن در همه ابعاد زندگی‌مان نهادینه شود.

رئیس سازمان بسیج اساتید لرستان در بخش دیگری از سخنان خود یاد و خاطره شهدای والامقام این استان از جمله شهدای سرافراز محله اسدآبادی خرم‌آباد را گرامی داشت و گفت: شهدای سرافراز به دستورات قرآن کریم عمل و در راه خدا جهاد کردند و شهید شدند.

یادآور می‌شود، حضور رئیس دانشگاه لرستان و معاون فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه در راستای اجرای برنامه‌های گوناگون کمیته علمی و دانشگاهیان کنگره ملی بزرگداشت شهدای والامقام استان لرستان و جشنواره سراسری دانشگاهی قرآن و عترت صورت گرفت.

دانشگاه لرستان از تاریخ 15 تا 18 اردیبهشت‌ماه امسال میزبان سی‌وهفتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه‌های کشور است.

سلسله نشست‌های محافل انس با قرآن کریم از جمله برنامه‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان ذیل برنامه‌های سی‌وهفتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه‌های کشور و کنگره ملی بزرگداشت شهدای والامقام استان لرستان محسوب می‌شود.

همچنین این‌گونه برنامه‌های معنوی در راستای اثرگذاری هرچه بیشتر برنامه‌های دانشگاه در جامعه (ارتباط دانشگاه با جامعه) و تقویت مسئولیت‌پذیری اجتماعی دانشگاه نسبت به جامعه است.

محافل انس با قرآن کریم ویژه ماه مبارک رمضان از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان در سطح مساجد شهر و سراهای دانشجویی (خوابگاه‌ها) برگزار می‌شوند.

انتهای پیام
captcha