ویژگی‌های سامانه «ارم مشاوره»
کد خبر: 4133789
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۲
چاوشیان بیان کرد:

ویژگی‌های سامانه «ارم مشاوره»

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم از افتتاح سامانه پلتفرم «ارم مشاوره» در نمایشگاه قرآن خبر داد.

سید محمد جسین چاوشیان

سیدمحمدحسین چاوشیان، مسئول غرفه مشاوره‌های تخصصی قرآن‌بنیان در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: سال گذشته نهال مشاوره‌های قرآن‌بنیان کاشته شد و شاهد این هستیم که امسال این نهال با شکوه و با استقبال بیشتر کمی و کیفی مواجه شده است. تجربه نمایشگاه قرآن سال گذشته و استقبال مردم ما را مجاب کرد که مشاوره‌های تخصصی قرآن‌بنیان تداوم پیدا کند. نگاه مسئولان حاکمیتی، دولتی، صاحب‌نظران عرصه خانواده و به طور کلی نگاه همه به مشاوره‌های تخصصی قرآن‌بنیان نگاه تخصصی است.

وی با بیان اینکه وقتی سال گذشته نمایشگاه قرآن تمام شد تازه کار ما آغاز شد، گفت: به این معنی که پس از پایان نمایشگاه قرآن، شبکه‌سازی حوزه مشاوران قرآن‌بنیان را در کل کشور دنبال کردیم و برای تحقق این هدف به استان‌های مختلف سفر کردم و با نهادهای مختلف علمی، حوزوی و دانشگاهی که در این حوزه کار کرده‌اند، مذاکراتی را انجام دادم تا بستر راه‌اندازی مشاوره‌های قرآن‌بنیان شکل بگیرد و الحمدلله این اتفاق افتاد و امروز در خدمت 800 استاد هستیم و نگاه ما دستیابی به 10 هزار مشاوره، استاد، درمان‌گر و متخصص حوزه خانواده و ساحت‌های تخصصی مشاوره با رویکرد قرآن‌بنیان و تربیت معنوی است تا خدمات ارائه دهند.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم یادآور شد: دیشب دو اتفاق مبارک در این دوره از نمایشگاه قرآن رخ داد؛ اول مربوط به امضای تفاهم‌نامه این مؤسسه با مجموعه تخصصی امام علی(ع) با حضور آقای رضایی اصفهانی از برترین اساتید حوزه قرآن و تفسیر بود. این تفاهم‌نامه در این راستاست تا بتوانیم به منظور ارائه بهتر خدمات مشاوره‌های قرآن‌بنیان از مدارس و مؤسسات، کادری جذب شوند و برای آنها دوره‌های بازآموزی و ارتقای دانش را برگزار کنیم و سپس به ارائه خدمات مشاوره‌های تخصصی قرآن‌بنیان بپردازند و هم اینکه بستری فراهم شود تا مانند نمایشگاه قرآن و نمایشگاه کتاب در میدان حضور پیدا کنند. اتفاق مبارک دوم این است که به برکت قرآن کریم سامانه پلتفرم «ارم مشاوره» افتتاح شد و این سامانه به نام هیچ مسئول و نهاد دولتی ثبت نشده و اعتقاد داریم ارم مشاوره نهادی مردمی است و باید به مردم اختصاص پیدا کند. ارم مشاوره یک سامانه عمومی و همگانی است و به همه افراد از سه طریق تصویری، صوتی و چت یا متن خدمات مشاوره خود را ارائه می‌دهد.

چاوشیان تأکید کرد: تمام مشاوران ما از میان فارغ‌التحصیلان حوزه و دانشگاه هستند و از صلاحیت‌های اخلاقی و صیانتی برخوردارند. فرد پرحاشیه را در جمع مشاوران خود راه نمی‌دهیم.

وی با بیان اینکه سامانه هوشمند ارم مشاوره در زمان صرفه‌جویی می‌کند و باعث می‌شود تا وقت بازدیدکنندگان هدر نرود، گفت: از طریق این سامانه فرد به راحتی می‌تواند ساحتی را که در آن نیاز به مشاوره دارد، انتخاب و شرکت کند.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم بیان کرد: در غرفه مشاوره‌های تخصصی دانش‌بنیان نگاه جنسیتی اصلاً حاکم نیست و عدالت جنسیتی وجود دارد و در این راستا از مشاوران خانم و آقا بهره‌مند شدیم تا اگر معذوریت‌هایی از سوی مردم وجود دارد، برطرف شود.

چاوشیان گفت: استقبال و رضایت مخاطبان از غرفه مشاوره‌های تخصصی دانش‌بنیان خوب و مطلوب بوده و نظرسنجی‌ها این را نشان می‌دهد. همچنین سه بخش زوجین، تربیتی و استعدادیابی از استقبال بالاتری برخوردار بوده و برای ما بخش استعدادیابی از اهمیت ویژه‌تری برخوردار است. بخش نوجوانان، بخش استعدادیابی، بخش روانسنجی، بخش کودک و بخش همسان‌گزینی از بخش‌هایی هستند که امسال اضافه شده‌اند و از میان اینها استقبال از بخش استعدادیابی فوق‌العاده بوده است.

به گفته وی، مشاوره‌های تخصصی قرآن‌بنیان رایگان هستند و این رایگان بودن به معنای افت کیفیت نیست بلکه از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

چاوشیان در پایان تأکید کرد: همچنین در تلاش هستیم بعد از ماه مبارک رمضان مشاوره‌های قرآن‌بنیان با هزینه کمتر در اختیار مردم قرار گیرد.   

انتهای پیام
captcha